دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مصاحبه با مهندس محمود کردی؛ از دیزآباد تا دیزباد (بخش سیزدهم)

«دیزباد وطن ماست»- در بخش  سیزدهم  ادامه مباحث مربوط به دیزباد را از نگاه مهندس محمود کردی با هم مرور می کنیم.


89. دوربین های نظارتی در دیزباد نصب شدند. آیا این دوربین ها کارایی داشته اند؟ امروز وضعیت امنیت دیزباد از نظر سرقت به چه صورت است؟ در گذشته امکان پخش آنلاین در این دوربینها وجود داشت، آیا این امکان هنوز وجود دارد؟

ما از همان ابتدا چند دوربین در سر مزار نصب کردیم، و سپس در سر غرقاب چند دوربین دیگر نیز نصب شد و تا کنون چند نفر از سارقین را شناسائی و به قانون سپردیم.



90. یکی از معضلات دیزباد از گذشته تا کنون جمع آوری سگ های ولگرد دیزباد بوده که همچنان نیز در سطح ده وجود دارند. چرا این مساله حل نمی شود و ما تا کنون برای آن چه کرده ایم؟

متاسفانه تعداد سگ ها در دیزباد بیش از حد معقول می باشد و مردم از این جهت ناراحت هستند، جوانان زیادی با یکدیگر چشم و هم چشمی دارند و نوعی سرگرمی شده است   به هر صورت این هم شده ، نوعی منزل اجتماعی . ما یک نوبت سگ های ولگرد را از روستا جمع و منقل کردیم و در حال حاضر به آنها تذکر می دهیم و اگر کم نشدند مجبوریم یک بار دیگر آنها را جمع و از دیزباد منتقل نماییم.


91. مساله پلاک های پستی در دیزباد یکی از مسائل بسیار قدیمی است؟ در حال حاضر وضعیت ما چیست و آیا این موضوع پیگیری شده و چه نتیجه ای داشته است؟

به نظر می رسد در حال حاضر پلاک گذاری منازل در اولویت نباشد ، انشاالله شورای بعدی در این مورد تصمیم می گیرد.


92. وضعیت موقوفات دیزباد در چه شکلی قرار دارد؟ آیا ساماندهی آن به صورت کامل انجام شده است؟ آیا آماری  در مورد این موقوفات وجود دارد؟

شورا در موضوع موقوفات دخالتی ندارد و مسئول موقوفات مهندس احتشام می باشد.


93. پیمانکاران فعالیت های عمرانی دیزباد چگونه انتخاب شدند و در این مدت چه پیمانکارانی برای شما چه کارهایی را انجام دادند؟

پروژه های عمرانی شورا غالبا امانی اجرا شده است و ما طی این مدت سعی کردیم از بناها و کارگران محلی به تناوب استفاده کرده ایم. البته در دیزباد پیمانکاری که گرید از سازمان برنامه و بودجه داشته باشد دو تا بیشتر نداریم چون از این دو فقط یکی حاضر به همکاری شده است.



94. دیزباد در ساختار اجرایی شورا شامل 5 کمیسیون می شد. این کمسیون ها آیا عملا کارکردی داشتند؟ چه دستاوردهایی در این کمیسیون ها بدست آمد؟

کمسیون ها در دوره اول این شورا تشکیل شد اما عملا فقط دو تا از اینها فعالیت داشتند.


95. مبلغ تعهد سالانه دیزبادی ها چقدر است؟ آیا دیزبادی ها در سالهای گذشته تعهداتشان را به خوبی پرداخت کرده اند؟ آیا گزارشی برای نحوه هزینه کرد این مبالغ داده شده است؟

تعهد سالانه برای تامین هزینه های یگان حفاظت برقرار شده بود و در حد دستمزد یک کارگر تعیین می شود، البته در سال های اولیه تعداد بیشتری از مردم پرداخت می کردند ولی در این اواخر تعداد آنها کمتر شده است.


96. نقش دیزباد وطن ماست را در توسعه دیزباد چگونه می بینید؟

دیزباد وطن ماست یک رسانه ملی است که نقش آن در توسعه دیزباد بر همگان روشن است. این رسانه آنچنان جایگاهی را در کشور پیدا کرده که به عنوان رسانه  پیشگام روستایی کشور شناخته می شود. مهمتر از هم آنکه این رسانه توسط فردی بصیر، فرهیخته، فداکار و... مدیریت می شود که موجب مباهات هر دیزبادی است.

امیدوارم خداوند به شما سلامتی عنایت فرماید تا همچون گذشته، نه تنها دیزبادی ها اخلاق و رفتار نیکوی شما بهره ببرند بلکه همگان عملکرد شایسته شما را همیشه شاهد باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد