دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

نقش شورای اسلامی دیزباد در مدیریت منابع آبی

«دیزباد وطن ماست»- یکی از سوالات مطرح شده در باب آب دیزباد و مدیریت آب دیزباد این است که چرا مدیریت آب دیزباد برای آبیاری باغات در اختیار شورای اسلامی دیزباد نیست. و چرا شورا برای این مساله اقدام نمی کند.

یکی از پیشنهادات هم بحث میراب است که برای هر بخش از دیزباد میرابی مشخص شود و آن شخص اداره آب را در منطقه بر عهده بگیرد. چراکه اکثر اهالی دیزباد ساکن شهرها هستند و آبیاری چنانچه به صورت مدیریت شده در آید، همه باغات دیزباد به خوبی مشروب شده و وقت مردم نیز کمتر تلف خواهد شد. 

در برابر این سوال روابط عمومی شورای اسلامی به مساله بسیار مهمی پرداخته است و آن ایجاد نهادهای مدنی در دیزباد است. 

خافی می نویسد: با تشکر از پیشنهاد شما ، به استحضار میرساند که مورد مطرح شده توسط جنابعالی، در حوزه وظایف و اختیارات قانونی شورای اسلامی و دهیاری دیزباد قرار ندارد. لیکن پیشنهاد شما توسط شرکت تعاونی دیزباد ، که اغلب دیزبادیها سهامدار آن هستند، قابل اجراست. لذا میتوانید با مشارکت تنی چند از باغداران عزیز، که در یک منطقه مالک هستند، طرح پیشنهادی را با مسئولین شرکت تعاونی مطرح  نموده و در صورت قبول مسئولیت از سوی ایشان، این روش  در یک منطقه مشخص به صورت پایلوت اجرا شده و در صورت موفقیت آمیز بودن  ،در سایر مناطق دیزباد نیز اجرایی شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد