دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

کنترل اعتیاد در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- یکی از معضلات جامعه ایرانی اعتیاد است و دیزباد نیز از این قاعده مستثنی نیست و معتادان به انواع مواد مخدر در دیزباد وجود دارند.

اما تعداد معتادان خوشبختانه زیاد نیست و بدین جهت می توان آنها را کنترل کرد. همانطور که می دانیم اعتیاد یک بیماری است و یک گناه بزرگ محسوب نمی شود. اگرچه در آموزه های دیزبادی ها استفاده از توتون و تنباکو و انواع مواد مخدر نظیر سیگار، مشروبات الکلی حرام است اما انسان است و فراموشکار و گاهی شرایط زندگی به گونه ای پیش می رود که فشارها بیشتر از توان انسان است و او را به زانو در می آورد.

اگرچه دین خود یک عامل آرامش است و اگر انسان در سختی ها به دین پناه ببرد می بیند که دین راهکارهای خوبی در مقابل انسان قرار می دهد، اما راهنمایان مذهبی به ویژه در سال های اخیر بسیار تخریب شده اند. این مساله یک مساله جهانشمول است و تریبون های مذهبی کم کم اقبال خودشان را از دست داده اند. در این شرایط است که افیون می تواند آرامشی موقت را برای آلام انسان ایجاد کند.

در چنین شرایطی میزان اعتیاد در حال افزایش است. شورای اسلامی دیزباد به عنوان یک نهاد اجرایی برای جلوگیری از این شرایط باید دست به اقدام می زد و مهمترین کاری که در این شرایط می توانست انجام شود را انجام داد و آن کارناوال سازی بود. کارناوال از انوع و اقسام آن می توانست به جذب جوانان منجر شود.

یکی دیگر از اقداماتی که شورای اسلامی انجام داد گسترش فضاهای دینی (مسجد) و ورزشی بود که این اقدام نیز در دیزباد به بهبود شرایط کمک کرد. اما هنوز ما با ایده آل فاصله داریم و شاید باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام شود تا بتوانیم نسل جوانمان را در دیزباد و خارج از دیزباد از این بلای زمینی خلاص کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد