دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

سهل انگاری باغداران دیزباد منجر به ضرر میلیاردی به دیزباد شد

«دیزباد وطن ماست»- سیل دیزباد در اول فروردین امسال یکی از مهمترین اخبار سال 98 دیزباد تا کنون بوده است که متاسفانه خبر اسف باری است.

به گزارش دیزباد وطن ماست، پیش از اتفاق این سیل، شورای اسلامی و دهیاری دیزباد طی پیامی مردم دیزباد را از سیل آگاه کردند اما سهل انگاری در رسیدگی به باغ ها باعث صدمات جبران ناپذیری به دیزباد شد. 

شورای اسلامی دیزباد طی پیامی این خبر را مخابره کرد: 

با وجود اخطاریه های اواسط اسفند ماه ۱۳۹۷ و سوم فروردین ۱۳۹۸ دادستان محترم و همچنین شورا و دهیاری دیزباد، متاسفانه عده ای اندک از هم ده دیاران، شاخه و تنه درختان بستر رودخانه کنار باغ خود را  جمع آوری نکردن و موجب خسارت صدها میلیون تومانی به خود و دیگران شدند..

این عده باران رحمت الهی را به محنت تبدیل نمودند و مسیر زیبای رودخانه را زشت و ویران نمودند.



همانطوریکه  اطلاع دارید بافت خاک حوزه آبخیز  بازه چپ و راه، سبک و بافت خاک حوزه  رودخانه بازه بالا سنگین است، به همین دلیل سیلاب رودخانه بازه بالا با چند روز تاخیر شروع می شود، لذا به کلیه مالکین مسیر جاده ساحلی آروین مجددا اخطار شد طی روز چهارشنبه هفتم نوروز، نسبت به جمع آوری شاخه و تنه درختان بستر رودخانه جلوی باغ خود اقدام  نمایند. این پیام که به دادستان و بخشداری زبرخان نیز رونوشت خورده بود متاسفانه جدی گرفته نشد و خسارات فراوانی به روستا و باغات دیزباد وارد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد