دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

آیا در دیزباد هم از کارت راهنما و پلاکهای منازل استیجاری رونمایی می شود

«دیزباد وطن ماست»- در 10 مهرماه سال جاری، مدیر کل دفتر گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی کشور از رونمایی کارت راهنما و پلاکهای منازل استیجاری و اقامتگاه های ارازان قیمت و مجاز در استانهای کشور همزمان با ششمین روز از هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش «دیزباد وطن ماست» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جلالی با بیان اینکه ساماندهی و رسیدگی به وضعیت اقامتگاه ها و اماکن استیجاری برای مسافران و گردشگران مدتهاست در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار داشته گفت: از جمله اقدامات موثری که برای ایجاد امنیت  در اسکان مسافران و گردشگران انجام شده نصب پلاک های شناسایی بر سر در خانه های مجاز و ارائه کارت هویت و لباس فرم به افراد بومی است که در اسکان مسافران فعالیت می کنند. 

برخی از دیزبادی ها در پیام هایشان گفته اند که «زیاد از دیزباد تعریف نکنید، تا شلوغ نشود.»

برخی نیز طرح این مسائل را بجا دانسته اند. اما به هر حال سوال اصلی این است که اگر قرار باشد توریست ها به خانه دیزبادی ها بیایند و میهمان دیزبادی ها شوند، چه نوع پذیرایی از آنها خواهیم کرد؟

این مساله برای آینده دیزباد از این جهت اهمیت دارد که اگر بتوانیم سبک خاصی از پذیرایی و سبک خاصی از میهمان نوازی و اسکان مسافرین را در دیزباد رواج دهیم، این ویژگی شاخصی برای معرفی دیزباد در رسانه های کشور خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد در بسیاری از موارد نیازمند برنامه ریزی های اساسی و اصولی هستیم.

پیشنهادات شما اگر چه برخی از آنها منتشر نمی شود، می تواند در راستای ایجاد این فضای گفتمانی در جهت توسعه دیزباد موثر باشد.

نظرات 3 + ارسال نظر
یک دهیار ایرانی چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:53 ب.ظ

جناب آقای دکتر میرشاهی
از زمانی که با سایت شما آشنا شدم مرتب به آن سر می زنم و اگرچه موضوع این سایت به روستای من ربطی ندارد من بسیار از آن استفاده می کنم.
شما خیلی قشنگ به من یاد دادید که چطور می توانم روستایم را آباد کنم. الگوی دیزباد برای من بسیار عالی بوده و کاش همه روستاها افراد تحصیلکرده ای چون شما داشتند که به فکر روستایشان بودند.

آقای دکتر من می خواهم از شما دعوت کنم که به روستای ما بیایید و در جمع اعضای شورای ما صحبت کنید. من مطمئنم که سخنان برای ما باعث می شود که ما هم مثل دیزباد روستایمان را آباد کنیم.

لطفا در صورت تمایل به من ایمیل بزنید.
ارادتمند
علی بهنود خزائی

جناب آقای خزائی
حسابی چوب کاری کردید قربان!
در خدمت هستم. شاید حضوری نه اما در صورتی که قابل بدانید در فعالیت های توسعه ای و اطلاع رسانی روستایتان همفکری بدهیم.

جهت مزید اطلاع عرض می کنم. امروز روستای دیزباد به دلیل رهبری خوب و خوش فکرش رشد می کند. چراکه هر رهبری که قدر مردمش را بداند می تواند بزرگترین گام ها را بردارد و شورا و دهیاری دیزبادی امروز قدر دیزبادی ها را می دانند. مردم خود به درستی راه را در کنار رهبران توانمند دیزباد پیدا می کنند.
به مردم اعتماد کنید جناب آقای خزائی، آنها خود به شما پاسخ خواهند داد. آنها ولی نعمتان ما هستند.
موفق باشید.

پردیس پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ق.ظ http://pardis0077.blogfa.com/

سلام ، من آپم...
خوشحال میشم بهم سربزنی...

محمد قائم پناه جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.permaculture.ir

موضوع مطرح شده (کارت رهنما و پلاک های منازل استیجاری) در واقع شکل اصولی آن می شود همان اقامتگاه اکولوژیک جامعه محور که جناب وهاب زاده پیشنهاد داده اند و گفته اند در صورتی که مردم دیزباده مایل باشند می توانند در برنامه ریزی و اجرای آن به مردم دیزباد مشاوره بدهند (پیام ایشان را به جناب مهندس کردی مدتها است منتقل کرده ام). در همین راستا نیز یک نمونه موفق اقامتگاه اکولوژیک جامعه محور در کانادا را به شما معرفی کردم.

از موضوعاتی که مطرح کردید بسیار سپاسگزارم. به زودی منتشر می شوند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد