برای اینکه بتوانیم دانش گردشگر را در مورد دیزباد بالا ببریم باید بتوانیم به سوالات ذیل پاسخ داده و به انحای گوناگون آنها را برای گردشگران به نمایش بگذاریم. این کار یکی از اهداف مدیریت جهانگردی است. آنها می خواهند مسافر یا گردشگر را از این اطلاعات مطلع سازند.
۱) چگونه باید با شرایط محلی سازگار شد؟ ( مد لباس، مسایل بهداشتی، آب آشامیدنی)
۲) چگونه باید راه خود را پیدا کرد؟ ( نقشه ها، مسیرها، تورهای پیاده روی)
۳) چگونه باید رفتار کرد؟ ( هنجارهای فرهنگی و دستورالعمل های هنجاری)
۴) کجا می توان اقامت کرد؟
۵) از چه چیزی می توان دیدن کرد؟ ( مکان های دیدنی، موزه ها، خط ساحلی)
۶) چه کاری انجام دهند؟ ( ورزش، مراکز و تسهیلات تفریحی و سرگرمی)
۷) چه چیزهایی می توان خرید؟ ( صنایع دستی و یادگاری ها، خوراکی و آشامیدنی، پارچه وکالای محلی)
۸) چگونه می توان مسافرت کرد؟ ( اتوبوس، قطار، اتومبیل کرایه، خدمات هوایی داخلی)
برای اینها بایستی در درون شورای مشورتی که توسط شورای دیزباد حمایت می شود، «کارگروه توریسم» تشکیل شود که اینگونه مباحث و امور مرتبط با توریسم را پیگیری کند.