دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

اتحاد و همت دیزبادی ها مثال زدنی است

«دیزباد وطن ماست»- گاهی اوقات شرایط به گونه ای پیش می رود که در دیزباد به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و ضوابط روشن و شفاف، مردم با هم بحث می کنند. اما این خوی مردم دیزباد را نشان نمی دهد.


این روحیه وحدت و همت را در مراسم تشییع جنازه، نوحصار و سایر مراسم می توان مشاهده کرد. زمانی که افراد به راحتی از وقت استراحت و تفریح خود برای همدیگر می گذرند و در غم و شادی شریک لحظه های همدیگر می شوند.

گاهی اوقات فکر می کنم اگر می شد، ضوابط و قوانین را به صورتی همه جانبه تدوین کرد و از افرادی به عنوان ناظر بر قوانین استفاده برد، می شد دیزباد را در شکل واقعی و ایده آل آن مشاهده کرد.


ما در گذشته قوانین آبیاری (او بورده) مشخصی داشتیم و شخصی که میرآب بود بر اجرای این قوانین نظارت می کرد.

ما در گذشته قوانینی برای چرای گوسفندان داشتیم و امنیت باغ ها و رعایت این ضوابط بر عهده قرقچی بود.

اما امروزه با خلوت شدن دیزباد و خالی شدن جای این افراد مردم گاهی ناخواسته درگیر مباحثی می شوند که همه ناشی از فقدان این ضوابط و نظارت به صحت جرای آن است.


امید که شورای اسلامی دیزباد تمام توان خود را همچنان که در نظر بیان می کند، در عمل برای بهبود این شرایط مصروف کند تا شاهد دیزبادی باشیم که فرهنگ مردم آنچنان که هست در رفتارشان ظاهر شود. دیزبادی که وطن ماست و می تواند الگویی والا برای روستاهای ایران باشد.

اما برای اجرای این پروژه ها، شورا به حمایت مردم نیاز دارد. تا دیزبادی ها خود برای روستایشان آستین بالا نزنند، هیچ کس نمی تواند آن را توسعه دهد.

جلسه دوم شورای مشورتی دیزباد مصوبات بسیار مشخصی در این خصوص دارد و دیزبادی ها را ملزم به مشارکت اقتصادی در فعالیت های توسعه دیزباد می کند.


این بدین معناست که اگر می خواهیم دیزباد را بهتر از گذشته ببینیم و می خواهیم وطنمان را محلی دارای فرصت برای سرمایه گذاری و توسعه ببینیم، امروز باید در اجرای پروژه های زیرساختی دیزباد که شامل «پروژه هایی برای ایجاد امنیت پایدار، اجرای قوانین آبیاری، اجرای قوانین مربوط به ساخت و ساز ها برای جلوگیری از تخریب معماری کم نظیر دیزباد و سایر موارد» سرمایه مادی و وقت و دانش خود را به اشتراک بگذاریم.


مطمئنا این پتانسیل ها در دیزبادی ها وجود دارد و می توان با تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دقیق و علمی، شرایط را به نفع همگان به پایان برد.


نظرات 5 + ارسال نظر
سارینا جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:34 ق.ظ http://fatemeghnoori.blogfa.com

به قول دوستم :هر کاری دوست داری بکن هیچکی به پات نمیرسه

تشکر.

رحمتی جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ق.ظ http://dehyari-bms.blogfa.com/

باعث افتخار تبادل لینک کنیم...

برای من هم چنین است. با افتخار لینک شدید.

محمد جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ق.ظ http://ashgham11.blogfa.com


کلا عاشق این شعرم...

بسیار عالی

شهین جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

عکس خیلی قشنگیه آقای میرشاهی.
ضمنا شما چرا خبر فوت دیزبادی ها را نمی زنید در اینجا.

متشکرم.
زمانی که دیزباد وطن ماست شروع به کار کرد، جناب آقای کریم میرشاهی، در سایت دیزباد کهن و یاران کهن، این اخبار را منتشر می کرد. من در آن زمان نخواستم که با هم موازی کاری کنیم.
این شد که چون از آن زمان خبر درگذشت هیچ کس را منتشر نکردم، روال کار بر این شد که در این سایت بیشتر اخبار خوب به دیزبادی ها بدهیم.

dafchah شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:34 ق.ظ

tabadol anjam shod mara b name دهکده سرسبز دافچاه سیو نمایید

با افتخار لینک شدید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد