دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مسیر راه آهن تا دیزباد بالا

«دیزباد وطن ماست»- در عمده نقشه ها کمتر شاهد ایستگاه راه آهن دیزباد و دیزباد بالا هستیم. در سایت مپکارتا می توانید ضمن مشاهده سایر روستاهای اطراف دیزباد مسیر راه آهن تا دیزباد پایین و دیزباد بالا را مشاهده کنید. 



اطلاعیه قطعی گاز دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- طبق اعلام شرکت گاز شهرستان، گاز روستای دیزباد  بالا از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ روز چهارشنبه ۱ دیماه قطع می شود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این قطعی به دلیل توسعه خطوط، قطع می باشد. از کلیه هم ده دیاران ارجمند دیزبادی تقاضا می شود با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به انجام امور ایمنی اقدام نمایند.


باشگاه کوهنوردی کاویان مشهد

«دیزباد وطن ماست»- باشگاه کوهنوردی کاویان مشهد در یادداشتی به معرفی برنامه پیوه ژن به دیزبادصفحه اصلی اخبار معرفی برنامه ها معرفی برنامه پیوه ژن به دیزباد پرداخته است. این نوشته توسط علی صنعتی در ۱۳۹۶-۰۹-۱۲ نتوشته شده است.

 با هم این گزارش کوتاه را می خوانیم. دهستان پیوه ژن از توابع بخش احمدآباد شهرستان مشهد است که با دشت دیزباد از غرب مجاورت دارد.

این برنامه به صورت پیمایش از روستای پیوه ژن به سمت معدن آهن آغاز شده که با عبور از خط الراس مسیر به سمت دره دیزباد ادامه پیدا می کند و نهایتا قبل از روستای دیزباد پیمایش پایان می یابد.

روستای دیزباد نیز بر روی دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های بینالود و به صورت شرقی-غربی استقرار یافته که معروفترین روستا از نوع پلکانی در ایران می‌باشد.

طول مسیر حدود ۱۰ کیلومتر بوده و از ارتفاع ۱۷۲۰متری آغاز می شود. در طول پیمایش مسیر، ۵۰۰ متر افزایش ارتفاع وجود دارد و طبق نقشه زیر صورت می گیرد:



معرفی سایت هواشناسی برای بررسی هوای دیزباد

«دیزباد وطن ماست» - یکی از دغدغه های دیزبادی ها آب و هوای روزهای آتی است که در این یادداشت صفحه ای را در سایت هواشناسی معرفی می کنیم که این دغدغه کاهش یابد.

اگرچه مساله پیش بینی هوا معمولا امری نسبی است، اما در این سایت می توانید اعلام رسمی آب و هوای روزهای آتی دیزباد را مشاهده کنید.

برای آگاهی از آب و هوای دیزباد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

آب و هوای روزهای آتی روستای دیزباد


تداوم فعالیت خانه بهداشت دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- خانه بهداشت دیزباد خدمات خود را به دیزبادی ها ارائه می دهد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، با پیگیری شورای اسلامی و دهیاری دیزباد،  روز گذشته،  تیم ده گردشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان با حضور در خانه بهداشت دیزباد، نسبت به انجام معاینات پزشکی،  بینایی سنجی و تجویز عینک و نیز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای هم ده دیاران گرانقدر دیزبادی اقدام کردند.