دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

تبریک دیزباد وطن ماست به یحیی سلیمانی فرماندار زبرخان

«دیزباد وطن ماست»- سید #یحیی_سلیمانی به عنوان #فرماندار_زبرخان انتخاب شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، وی مشاور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری است که دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی و جوان ترین فرماندار استانداری خراسان رضوی است.

دیزباد وطن ماست از جانب مردم دیزباد این انتخاب شایسته را به ایشان و مردم زبرخان تبریک عرض نموده و برای توفیق ایشان در خدماتشان دعا می کند. 


مرحله دوم انتقال گاز به منازل مسکونی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- عملیات اجرائی مرحله دوم گاز کشی به منازل دیزباد از ابتدای خرداد ماه 99 آغاز شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در مرحله اول، درسال 97 نصب علمک در بیشتر نقاط مسکونی دیزباد انجام شد.

علت عدم انجام ادامه کار به دلیل افزایش قیمت لوله و هزینه ها بود که باعث شد هیچ پیمانکاری حاضر به اجرای پروژه در دیزباد نشود.

طی این مدت شورا و دهیاری دیزباد در ارتباط مداوم با شرکت گاز، بخشداری و فرمانداری شهرستان موضوع را پیگیری کردند.

 با حمایت دکتر قامتی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور و مساعدت مسئولین محترم شرکت گاز بخش ، سر انجام پیمانکار خاص لوله کشی گاز برای نقاط باقیمانده دیزباد انتخاب شد و ادامه کار را بر عهده گرفت.

پیمانکار فعلی متعهد شده است تا قبل از رسیدن فصل سرما نسبت به گاز رسانی به کلیه مناطق مسکونی موجوددر بافت رسمی روستا اقدام کند.


مشارکت مدنی دیزبادی ها برای بازسازی پل تخریب شده تختگاه

«دیزباد وطن ماست»-  مالکین محترم باغات تختگاه بالا طی پیامی برای کمک به بازسازی پل روی رودخانه دیزباد فراخوانی شدند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در این اقدام از کلیه مالکین محترمی که از پل تختگاه بالا رفت وآمد می کنند و مسیر ایاب و ذهاب املاکشان از پل بالا  است درخواست به کمک شده است.

در این خصوص پیرو تصمیمات اخذ شده در جلسه های برگزار شده قبل و با توجه به تخریب کامل پل های تختگاه(بالا وپایین) و قطع عبور و مرور مالکین مختل شده است. در نتیجه قرار بر این شد که دیزبادی ها در قالب یک تیم اقدام  به ساخت پل بالا کنند.

کار ساخت پل با قابلیت عبور وسایط نقلیه شروع شده و با توجه به محدودیت زمان و نیاز دیزبادی ها باید در این زمینه تسریع کنند تا کار هرچه سریعتر به پایان رسد.

گفتنی است، املاک تختگاه (بالا وپایین) حدود 370 من تخمکار و املاکی که مستقیما از پل بالا استفاده میکنند حدود 174 من تخمکارتخمین زده شده است.

و همین مالکین بایستی بودجه ساخت را تامین نمایند .

با توجه به برآورد هزینه ها ی ساخت پل "مالکین محترم از قرار هر من تخمکار مبلغ صد و بیست هزار تومان به طور علی الحساب بایستی پرداخت کنند. خواهشمند است مبالغ خود را به حساب 4290523384 و یا به کارت 4811 2765 8311 5859 بانک تجارت بنام علی اکبرمیرشاهی واریز کنند."

خواهشمند است پس از واریز وجه اطلاع دهید و دوستان توجه نمایند که پرداخت ها فقط و فقط از همین درگاه باشد و هیچ وجهی به صورت نقدی پرداخت نشود.

پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم . 


هشدار برای آتش سوزی تابستان دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-  میزان بارندگی دیزباد در سال زراعی 98 -99  حدود 420 میلیمتر بوده که بیش از نیمی از این بارندگی ها در ماه های فروردین و اردیبهشت واقع شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، بارندگی های خوب بهاره موجب رشد فوق العاده گیاهان خشکی گریز از جمله برموس (شانه گو) شده  که با قطع بارندگی ها خشک شده اند.

این گیاهان بسیار آتش زا هستند و همانند بنزین عمل می کنند و هم اکنون سطح کوه ها و باغات را پوشانیده اند و کوچکترین جرقه ای باعث شعله ور شدن آنها می شود و به هیچ عنوان نمی توان آتش را مهار نمود.

متاسفانه طی دو سال گذشته علی رغم هشدار های روابط عمومی که از طریق فضای مجازی و نصب بنر های اطلاع رسانی در سطح روستا به آگاهی عموم رسید، بر اثر بی احتیاطی برخی از دیزبادی ها در چند نقطه دیزباد آتش سوزی رخ داد. بر اثر این آتش سوزی ها چند باغ و قسمتی از کوه ها آتش گرفت. شورای اسلامی دیزباد برای جلوگیری از تکرار این قبیل سهل انگاری ها، مقصرین را جریمه کرد.



اغلب سهل انگاران  دیزبادی های مقیم شهر هابودند که در تیر و مرداد برای جمع آوری گیلاس به دیزباد می آیند. این افراد از آتش زا بودن این گیاه بی خبرند.

  در جمع بندی که از عوامل آتش سوزی های چند سال گذشته داشته ایم ، مهمترین این عوامل عبارتند از :

  • -نابجا انتخاب کردن محل اجاق چای و غذا
  • - آتش بازی  بچه ها در اثر عدم آموزش والدین
  • -  آتش زدن گیاهان خشک شده زیر درختان میوه  (بویژه درختان توت) ،  به منظور تمیز کردن سایه انداز آنها،  در حالی که روش درست جمع آوری گیاهان خشک شده  بوسیله شن کش و بیل می باشد.
  • - آتش زدن سوراخ موش ومار 
  • - آتش زدن نخاله های باغی حاصل از هرس در مجاورت علوفه خشک

گفتنی است شورای اسلامی دیزباد، ده ها بنر  تهیه و در نقاط مختلف  نصب کرده است. علاوه بر اطلاع رسانی های محیطی روابط عمومی شورا در مجالس عمومی  بارها در مورد مخاطرات آتش در دیزباد تذکر داده است  اما متاسفانه این حوادث تکرار می شوند. 

با امید تفکر و عمل بیشتر برای حفظ محیط زیست دیزباد. 


جاده کمربندی دیزباد عریض شد

«دیزباد وطن ماست»-روزهای چهار شنبه هفتم خرداد برای دومین بار جاده کمربندی شمال روستا  تعریض شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، اولین عملیات تعریض جاده کمربندی سال گذشته با یک دستگاه لودر توسط شورا ودهیاری دیزباد انجام شد.

در آن پروژه  از جائیکه در چند نقطه صخره ای امکان عبور دو خودرو از کنار یکدیگر ممکن نبود در سال جاری تعریض راه با استفاده از سنگ شکن و بیل مکانیکی گذر گاه هائی برای عبور دو خودرو از کنار یکدیگر ایجاد شد.