دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

تفکیک زباله در دیزباد توسط دیزبادی ها

«دیزباد وطن ماست»-فرهنگ تفکیک زباله در دیزباد روز به روز بیشتر رعایت می شود و مردم خود را برای رعایت حقوق شهروندی دیگران بیشتر مسئول می دانند.

شورای اسلامی دیزباد اگرچه شاید سال ها پیش باید این فرهنگ را در میان دیزبادی ها با قرار دادن سطل های تفکیک جا می انداخته اما این وظیفه امروز به خوبی انجام شده و توسط مردم حمایت می شود.

اگرچه شاید باید برای تمام روستاهای منطقه این مساله به عنوان امری حیاتی قلمداد شود، اما حداقل می توانیم در شرایط فعلی دیزباد را به عنوان روستای پیشرو قلمداد کنیم که در آینده می خواهد این فرهنگ را به کل روستاهای بخش تسری بخشد.

یک چنین رویکردی در توسعه پایدار باعث می شود که نه تنها مردم نسبت به پیرامون خود احساس مسئولیت کنند، بلکه در بعد اجرا نیز باعث بازیافت راحت زباله هایی می شود که به دلیل ورود مردم و گردشگران به دیزباد وارد می شود.

آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه های امروز مردم دیزباد است که برای جلوگیری از آن باید در فکر فرهنگ سازی و ایجاد بستر مساعد برای همکاری مردم بود.

قطعا کارناوال نوحصار 95 که در پیش روست فرصتی بی بدیل را به روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد و سایر نهادهای مدنی در دیزباد می دهد که بتوانند از ظرفیت های موجود برای ابلاغ پیام پاکی و سلامتی به هموطنان دیزبادی استفاده کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد