دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

ترویج و آموزش کشاورزی در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- یکی از معیارهایی که می توان روستاها را بر اساس آن ارزیابی کرد، بحث عملکرد ترویج و آموزش کشاورزی است که در این خصوص باید دید که آیا دیزباد در نوع کشاورزی توانسته بهبودی داشته باشد؟

قطعا دیزباد در حال حاضر پتانسیل های بسیار بیشتری برای کشاورزی دارد. تبخیر آب در دیزباد به دلیل ماهیت کوهستانی آن از دشت کمتر است اما در عین حال باید دید که آیا راه های بهتری برای استفاده از آب در دیزباد وجود دارد یا خیر؟

در واقع هدف استفاده از باغداری مکانیزه و ترویج آن در دیزباد است و این رویکرد می تواند در درازمدت باعث شود که باغداران دیزبادی رضایت بیشتری از وضعیتشان پیدا کنند. 

رسول ملکی در تحلیلی که بر عملکرد ترویج و آموزش کشاورزی در استان های کشور با استفاده از مدل موریس داشته است، اذعان داشته که بیشتر روستاهای کشور از این مهم بی بهره اند و ارتقای دیزباد چه از نظر کمی و کیفیت در بهره گیری از آموزش و ترویج می تواند جایگاه آن را در کشور به شدت ارتقاء بخشد.


نشست کارشناسان شرکت گاز با شورای اسلامی دیزباد

«دیزباد  وطن ماست»- صبح روز دوشنبه 28 دی ماه نشست کارشناسان ناظر شرکت گاز با اعضای شورای اسلامی ودهیار دیزباد برگزار شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در این جلسه که با حضور پیمانکار پروژه در محل دفتر شرکت گاز درشهر ملک آباد(بخش احمد آبادمشهد) برگزار گردیدمسائل و مشکلات اجرائی مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای نشست ضمن ارائه راه حل های موجود به مساله تحویل 200 متر مربع زمین جهت ایستگاه تنظیم فشار گاز در سه راه قاسم آباد - دیزباد  واقع در ابتدای روستای قاسم آباد پرداختند.

گفتنی است این موضوع طی چند روز گذشته  طی نشست هائی با حضور شورای دیزباد و قاسم آباد مورد گفتگو قرار گرفت.

شورای قاسم آبادقول داده است به زودی زمین مورد نیاز راکه مورد تایید کارشناسان شرکت گاز باشد در اختیار این شرکت قرار دهند. 

گزارش شورای اسلامی دیزباد می افزاید: موضوع آسفالت جاده کمربندی آروین و عبور خط لوله گاز از آن مسیر از دیگر موضوعات جلسه بود که کارشناسان و پیمانکار شرکت گاز اظهار امید واری کردند که بتوانند پروژه را در اسرع وقت شروع و اجرا نمایند تا در این ارتباط مشکلی بوجود نیاید.


بازدید کارشناسان شرکت گازاستان از دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- صبح روز پنج شنبه 24 دی ماه، قاسم پور کارشناس معین شرکت گاز خراسان رضوی به اتفاق عباسی پیمانکارپروژه از دیزباد بازدید کردند.
به گزارش دیزباد وطن ماست، آنهاطی بازدید دیزباد با اعضای شورای اسلامی  ملاقات کردند و این ملاقات با بازدید از محل جاده جدید گاز قاسم آباد دیزباد ادامه یافت.
گفتنی است جاده جدید گاز به طول 5/5 کیلومتر از قاسم آباد تا دیزباد و با خودیاری مردم دیزباد ایجاد شد.
جاده دیزباد قاسم آباد، جاده ای بلامعارض  است که مشکلات اجرائی پروژه گازرسانی به دیزباد را را به طور چشمگیری کاهش داده است.

رویکرد مدیریتی به توسعه دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- یک رویکرد صحیح مدیریتی در روند توسعه می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد که در نظر سنجی اخیر از مخاطبان دیزباد وطن ماست این موضوع را به پرسش گذاشته بودیم.

نتیجه البته با توجه به زمان زیادی که از این سوال گذشته بود از نظر کمی قابل توجه نبود اما از نظر کیفی، پاسخ ها به دو رویکرد عمده کثرتگرا و شمول گرا تاکید داشتند و این نشان از درایت بالای مخاطبان دیزباد وطن ماست می باشد.

رویکرد شمول گرا در مدیریت ضمن تاکید بر حضور سایر افراد در تصمیم گیری ها، از نوعی خود تحمیلی زیرپوستی بهره می گیرد اما رویکرد کثرتگرا به اصل شایسته سالاری اعتقاد دارد و بدین وسیله، نظرات همگان در کفه ترازو با نظرات مدیر برابری واقعی دارد و قطعا این رویکرد می تواند تاثیرات معتنابهی در توسعه دیزباد داشته باشد.


الله قادر را برای سومین بارندگی دیزباد شکر!

«دیزباد وطن ماست»- دومین بارندگی دی ماه دیزباد لبخند شادی را بر لبان دیزبادی ها جاری کرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، به نقل محمد گنجعلی کارشناس آب منطقه ای ناحیه نیشابوردر روزهای شنبه و یکشنبه 19 و 20 دی ماه میزان بارندگی دیزباد 29 میلی متر است.

 بارش روز شنبه به صورت باران و یک شنبه برف بوده که ارتفاع برف 10 سانتی متر می باشد.

این گزارش می افزاید، جمع بارندگی دی ماه امسال دیزباد از ابتدا تا کنون 64 میلی متر بوده در حالیکه جمع بارندگی دی ماه سال 93 به میزبان 57 میلی متر بوده است.