دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

یک عروسی بی بدیل در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- مراسم عروسی سنتی دیزباد با شکوه تمام  ازساعت 20 پنجشنبه 19 شهریور شروع شد و تا ساعت 20 روز بعد ادامه یافت. 

به گزارش دیزباد وطن ماست، مراسم شب با برگزاری پا تخت داماد در زیر درختان کهن گردوی میدان ورزشی غرقاب  شروع شد و با مراسم زیبای حنابندان خاتمه یافت.

ساعت 10 روز جمعه، داماد به اتفاق مردم برای استقبال از عروس خانم به محل چشمه غرقاب رفتند و عروس  را تا محل پاتخت عروس همراهی نمودند، سپس آقایان برای صرف ناهار به سالن عمومی رفتند.


عصر روز جمعه مراسم پاتختی از ساعت 16 شروع شد، د راین مراسم مهمانان کادوهای خود را تقدیم عروس و داماد نمودند و سپس مراسم تعویض لباس داماد انجام شد

در پایان مراسم عروس کشان و نار زنان انجام گرفت و مردم این دو زوج جوان را تا محل منزل همراهی کردند.

جمعیت حاضر در عروسی حدود 2000 نفر بودکه تا کنون چنین جمعیتی در عروسی های دیزباد سابقه نداشت.

گفتنی است این عروس و داماد مراسم عروسی خود را با گوش دل شنیدند و بارها مراتب تشکر خود را با اشاره دست و لبخند و چشمانی لبریز از احترام به هم ولایتی های خود ابراز نمودند. 

 


شورای اسلامی، شورای مشورتی و دهیاری دیزباد طی پیامی ، ضمن آرزوی سعادت و خوشبختی برای این دو ستاره آسمان دیزباد ابراز کرد. در این پیام شورا اظهار کرده است که امیدوار است برگزاری این عروسی در دیزباد شروعی باشد برای برگزاری جشن های عروسی دیگر.  


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد