دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

کارگاه آموزشی استفاده از ورمی کمپوست در دیزباد نیشابور

«دیزباد وطن ماست»- شب جمعه 21 آذر ماه کارگاه آموزشی ورمی کمپوست با شرکت جمعی از اهالی ده پایین و بالا در محل مسجد برگزار شد.
به گزارش دیزباد وطن ماست، دراین کارگاه آموزشی ضمن آشنایی دیزبادی ها با ورمی کمپوست، مزایا و محاسن، نحوه استفاده از آن توسط کارشناسان کشاورزی ارائه شد.
در طول این دوره آموزشی دیزبادی ها با روش شناخت کود خوب از بد آشنا شدند.
این کارگاه آموزشی با امکانات آموزشی بسیار خوبی برگزار شد و محتواهای آموزشی از طریق فیلم واسلاید به نمایش گذاشته شد.


گفتنی است، ورمی کمپوست نوعی کود آلی است که از فعالیت گونه ای از کرم خاکی به دست می آید. ورمی کمپوست مجموعه ای از فضولات کرم به همراه مواد آلی تجزیه شده و اجساد کرم هاست که برای گیاه ارزش غذائی فراوانی دارد این کود یکی از غنی ترین کودهای آلی بیولوژیک دنیاست که فاقد تخم علف هرز، دارای عناصر ماکرو و میکرو بالا و قابلیت نگهداری خوب آب در خاک را دارد که برای باغات گیلاس دیزباد مناسب می باشد.
این کود را باید از شرکت های معتبر تهیه نمود و دقت کرد که ماسه بادی و دیگر اجسام خارجی مخلوط نداشته باشد. ورمی کمپوست خوب دارای رنگ تیره به شکل چای شکسته است و رطوبتی قابل قبول دارد به شکلی که بین دو انگشت حالت صابونی و لغزنده به خود می گیرد.
این دوره آموزشی نخستین دوره آموزشی در سال دوم فعالیت شورای اسلامی است که برای ارتقاء و توسعه باغداری و کشاورزی در دیزباد برگزار می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد