دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

صدای مشاور روستا؛ راهنمای دیزبادی ها در امور روستا

«دیزباد وطن ماست»- امروزه به واسطه وسائل ارتباطات جمعی دسترسی خوبی به خدمات اطلاع رسانی وجود دارد. 

یکی از سامانه هایی که دیزبادی ها نیز همانند تمام روستایی ها می توانند از آن استفاده کنند، صدای مشاور روستا است.

معرفی این سامانه را در این یادداشت بدین دلیل انجام می دهیم که شاید دیزبادی ها بخواهند حداقل برای امتحان هم که شده، با این سامانه تماس بگیرند و از مشاوره آن استفاده کنند.

بد نیست در صورتی که از این سامانه استفاده کردید، نتیجه را برای سایر دیزبادی ها نیز مطرح کنید.

صدای مشاور یک مرکز مشاوره ی غیرحضوری روستاییان است که خدمات خود را به صورت جامع و فراگیر به روستاییان کشور ارائه می دهد. این مرکز که به همت بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی راه اندازی شده است در صدد آگاه سازی و حل مشکلات زندگی اجتماعی روستایی و همچنین معرفی ساختارها و ایجاد کانال های ارتباطی بین روستاییان و نهادهای خدماتی می باشد.



صدای مشاور علاوه بر پاسخ گویی به سوالات و ارائه ی راه حل های کارشناسانه و تخصصی برای حل مشکلات روستاییان، به عنوان پل ارتباطی به منظور اطلاع رسانی میان مسئولین و روستاییان عمل نموده و موجبات انسجام بیشتر را فراهم خواهد کرد.

نیاز روز افزون روستاییان به کسب مهارت و آموزش در عرصه های مختلف با ایجاد تغییرات در روستاها و پیدایش ساختارهای تازه و نو امری انکار ناپذیر است. امروزه تخصصی تر شدن کارها و پیچیدگی های زندگی اجتماعی نیز بیش از پیش به این نیازها می افزاید. عدم وجود ساختارهای تخصصی در دسترس روستاییان جهت پاسخ به این گونه نیازها و یا عدم اطلاع روستاییان از وجود چنین ساختارهایی از یک سو و احساس نیاز روستاییان به آموزش و کسب مهارت در حوزه های مختلف زندگی اجتماعی از سویی دیگر و همچنین هزینه های زیاد مشاوره به ویژه برای روستاییان کم درآمد و در آخر عدم دسترسی آسان به مراکز مشاور در این گونه محیط ها باعث ایجاد ساختاری سازمان یافته جهت ارائه ی مشاوره ی غیر حضوری در حوزه های مختلف زندگی اجتماعی روستایی شده است.


نحوه ی عملکرد مرکز مشاوره

روش ارتباط روستاییان با این مرکز به صورت ارتباط تلفنی و اینترنتی است. روستاییان می توانند از طریق خط تلفن 44954002-021 با مرکز تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح کنند. با توجه به فراوانی سوالات در حوزه های مختلف، پاسخ گویی و ارائه ی مشاوره به صورت آنلاین و آفلاین صورت می گیرد. مسیر ارتباطی دیگری که مرکز برای ارائه ی مشاوره در نظر گرفته است، شبکه ی گسترده ی جهانی (اینترنت) می باشد. روستاییان می توانند از طریق سایت اینترنتی roostanet.ir با مرکز مشاوره ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را به مرکز ارسال کرده و پاسخ خود را از همین طریق در موعدهای مقرر دریافت کنند. این روش نیز به دلیل گسترش و رشد فناوری های اطلاعاتی، روشی نو، با ظرفیت بالا و کار آمد می باشد.

روستاییان می توانند از طریق این مجرای ارتباطی به بیان مشکلات خود بپردازند و راه حل های مشکلات خود را غیر حضوری از طریق روش های فوق الذکر دریافت کنند. این کانال نه یک مسیر ارتباط یک طرفه، بلکه راهکاری تعاملی است که طی آن سازمان های مرتبط با امور روستا -به ویژه در زمینه ی آگاهی بخشی و مهارت آموزی در حوزه ی زندگی روستایی- می توانند از نیازمندی ها، نقص ها، بسترها و استعدادهای موجود در روستاها مطلع شوند و طی آن به بهره برداری از بسترها و امکانات موجود و رفع نقایص و کمبودها مبادرت ورزند. از جمله نهادهای مرتبط با این حوزه به اجمال می توان به وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد دانشگاهی، نیروی انتظامی  و ... اشاره کرد که هریک از این نهادها دارای معاونت ها و سازمان های مرتبط با امور روستاییان می باشند و می توانند به اشکال مختلف با صدای مشاور تعامل داشته باشند.


کارکردهای مرکز مشاوره:


1- راهنمایی و ارائه ی مشاوره به روستاییان جهت حل مشکلات زندگی اجتماعی

2- آگاه سازی روستاییان نسبت به ساختارهای موجود برای پاسخ به نیازها

3- شناسایی ظرفیت ها، نیازها و مشکلات روستاییان

4- ایجاد تعامل و ایفای نقش به عنوان یک نهاد واسط میان حاکمیت و روستاییان در حوزه ی اطلاع رسانی

5- کارکردهای آموزشی، مهارت بخشی و آگاه سازی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری، پزشکی، خانواده، حقوقی، ساختارهای دولتی، اقتصادی و ...

6- حل مشکلات زندگی اجتماعی روستایی با توجه به فرهنگ بومی منطقه در برخی از حوزه ها

7- پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در حوزه ی اطلاع رسانی

8- معرفی بستر های موجود به ویژه در خصوص مسایل اقتصادی در راستای توسعه ی روستایی

9- کاهش و یا حتی حذف ترددهای غیر ضروری میان روستا و شهر

10- آموزش مهارت های زندگی اجتماعی

نظرات 1 + ارسال نظر
سودا جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:52 ب.ظ http://sevdashop.blogfa.com

فروشگاه اینترنتی پوشاک ما روی محصولات زنانه، پوشاک زنانه، لباس زنانه و کلا هرچی که مربوط به خانم های گل میشه کار میکنه.ولی گاها محصولات مردانه نیز در سایت عرضه خواهد شد، ما به فکر شما آقایون هم هستیم.

شما می توانید برند ویوالدی و برند های ترک مشاهده این برند را تنها و به راحتی از سایت فروشگاهی سودا تهیه فرمایید . پس از تکمیل خرید سفارش شما از طریق پست به دستتان می رسد و میتوانید هزینه را بعد از دریافت بسته پرداخت نمایید .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد