دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

نقشه هوایی دیزباد

 

دو دره در این عکس قابل مشاهده است. یکی به اصطلاح محلی بزه را و دیگری بزه چپ است. قلعه منصور در قسمتی که با کادر سفید علامت گذاری شده واقع است. کادر قرمز محدوده روستا را نشان می دهد. درون کادر در پایین ترین نقطه بهداری(از کار افتاده) دیزباد قرار گرفته است. و دو کادر دیگر یکی ویرانه های دبیرستان ناصر خسرو دیزباد و دیگری جماعتخانه دیزباد را نشان می دهد.

دیزباد توریستی مملو از کمبود ها

 سایت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در اقدامی جالب به معرفی روستاهای توریستی کشور پرداخت. این معرفی از این حیث شایان توجه است که می توان ارزیابی در خصوص کمیت و کیفیت روستاهای توریستی ایران داشت. روستای دیزباد که موضوع این تارنما است چنین معرفی شده است.   

 

 

ادامه مطلب ...

دیزباد در سایت اداره کل فرودگاه های استان خراسان رضوی

 

 

 

سایت رسمی شرکت فرود گاه های کشور در لیستی روستای دیزباد علیای نیشابور را به عنوان روستایی طبیعی و تفریحی معرفی کرده است. 

برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس تارنمای زیر مراجعه نمایید. 

http://www.airport.ir/HomePage.aspx?TabID=6758&Site=mashhad.airport&Lang=fa-IR 

این در حالیست که دیزباد در حال حاضر پتانسیل های لازم برای جذب توریست را ندارد. روستای دیزباد مدتهای طولانی با جاده ای باریک و شوسه به طول 17 کیلومتر به جاده اصلی نیشابور- مشهد متصل بوده است. در طی این مدت تنها ساکنین محلی و دیزبادی هایی که به شهر ها و کشور های دیگر مهاجرت کرده بودند مراجعان اصلی این دهکده زیبا بوده اند.لذا محیط روستا دست نخورده و بدون هیچ گونه امکانات زیرساختی نظیر نانوایی، رستوران، پارکینگ و... توان ارائه خدمت به گردشگران و مسافران را ندارد. 

از طرف دیگر این روستا فرهنگ خاصی را در طی سالیان متمادی در خود پرورده که آن را متمایز با سایر مناطق مجاور می کند. همین امر سبب ایجاد توهم در میان غیر دیزبادی ها شده و اسامی همچون پاریس کوچولو بر آن نهاده اند. 

اخیرا شایعه ایجاد ایستگاه اتوبوس مستقیم از مشهد به دیزباد بر نگرانی ها مسئولین این روستا افزوده است. گفته شده این اتوبوس قرار است از میدان تلویزیون مشهد تا دیزباد علیا مسافرین را به طور مرتب جابجا کند. شایان توجه است که از زمان احداث جاده آسفالت در دیزباد، این روستا محل پاتوق افراد معتاد و بزهکاری شده که به دنبال مامنی امن برای اعمال خلاف خود می گشتند. شاید بهتر بود که دیزباد توریستی نمی شد، تا آرامش مردم روستا تا این اندازه از میان نمی رفت. 

پیش خبر احداث راه آسفالته در دیزباد علیا

  

 

 

وبلاگ راه نیوز در خبر با عنوان "مردم 140 روستای نیشابور از راه آسفالت برخوردارند" گفت:
                       

 رییس اداره راه و ترابری نیشابور از وجود بیش از  557  کیلومتر راه روستایی آسفالت در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، مهندس جواد نجار گفت: هم اکنون مردم 140 روستای شهرستان از این میزان راه آسفالت برخوردار هستند.وی با اشاره به برخی پروژه های راه روستایی که در سال 86 به بهره برداری رسید، اظهار داشت: در سال گذشته در بخش راه روستایی پروژه های مختلفی به پایان رسید که راههای روستایی حسین آباد، کلاته میدان، حسن آباد – فدیشه،  ساقی بیگ و بتو برخی از آنها هستند.وی در خصوص اولویتهای این بخش در سال 87 به احداث و اسفالت راه روستایی چاه نسر، آنتنی سعیدیه، طالبی، اینچگان، دیزباد، زهان – عشق آباد و احمدآباد اشاره کرد.مهندس نجار خاطرنشان کرد: در حوزه استحفاظی اداره راه و ترابری شهرستان نیشابور  2400 کیلومتر راه وجود دارد که 1928 کیلومتر آن مربوط به راههای روستایی می باشد.

وبلاگ دیزباد مهدی کردی با عکس های فیلتر شده

 

  

 

آقای مهدی کردی وبلاگ بسیار زیبایی برای دیزباد ایجاد کرده و ظاهرا به اندازه انگشتان دستش هم در سایت tinypic عکس آپلود کرده، اما چون این سایت در ایران فیلتر شده، لذا نمی توان عکس های آن را مشاهده کرد. 

بد نیست سری به وبلاگش بزنید: 

  http://mahdikordi.blogfa.com