ورزش روستا

تیم فوتسال دهیاری روستای دوه چی علیا در یک بازی دوستانه مقابل تیم منتخب تازه کند انگوت به تساوی 

   3-3 دست یافت



برف وسرما در روستای دوه چی علیا









مراسم محرم وعاشورا در روستای دوه چی علیا









طشت گذاری روستای دوه چی علیا به روایت تصویر









اجراي غيرحضوري دوره كارداني دهياري و امور شوراها

اجراي غيرحضوري دوره كارداني دهياري و امور شوراها

دوره آموزشي غير حضوري كارداني «دهياري و امور شوراها» با همكاري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، دانشگاه جامع علمي- كاربردي به صورت پايلوت در مركز آموزش علمي- كاربردي شهرداريهاي شيراز در حال برگزاري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، اين دوره آموزشي غيرحضوري در راستاي توسعه آموزش هاي بلندمدت در حوزه مديريت روستايي،با برنامه ريزي هاي معاونت آموزشي مركز مطالعات برنامه ريزي شهري و روستايي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور از سوي مركز آموزش علمي- كاربردي شهرداريهاي شيراز بصورت ترمي در دانشگاه علمي كاربردي در حال اجراست.

دوره مذكور در مرحله اول بصورت پايلوت براي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي استان فارس برگزار مي گردد.

اجراي دوره در مرحله بعد بصورت كشوري خواهد بود و همه دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي سراسر كشور مي توانند از اين فرصت آموزشي استفاده نمايند.

اين دوره بصورت غيرحضوري برگزار مي گردد و نيازي به حضور در كلاس نمي باشد و محتواي آموزشي بصورت كتاب، جزوه و لوح فشرده در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشي مركز مطالعات برنامه ريزي شهري و روستايي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور دوره مذكور بصورت پودمانهاي جداگانه طراحي شده است و فراگيران با گذراندن هر پودمان، گواهينامه پايان دوره دريافت مي نمايند و نهايتاً با گذراندن 72 واحد درسي موفق به دريافت مدرك كارداني معتبرخواهند شد.

احداث پارک کودک

یکی از مهمترین امکاناتی که شهرها نسبت به روستاها دارند پارک‌های بازی مخصوص کودکان است که روستاها فاقد پارک بازی هستند.

برای اولین بار در سطح بخش ارشق به همت دهیار روستا و شورای اسلامی روستا این پارک احداث خواهدشد لازم به ذکر است این پارک در محلی احداث خواهد شد که محل انباشت زباله های اهالی بود.




آغاز به کار احداث ساختمان دهیاری توسط دهیاری دوه چی علیا


آغاز عملیات احداث ساختمان دهیاری دوه چی علیا

 

اگر چه تامین مکان مناسب برای دهیاری در طول سالیان قبل همواره از دغدغه های اصلی دهیاری دوه چی علیا بوده است اما وجود مشکلات متعدد و کمبود اعتبارات لازم و لزوم تخصیص اعتبارات برای طرحهای اولویت دار و عام المنفعه  جهت حل گوشه ای از مشکلات مردم همواره دهیاری را از تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان باز می داشت و به این دلیل با وجود جمعیت فراوان و گستردگی قابل توجه روستای دوه چی علیا تمامی عملیات دهیاری در مکانی نامناسب و دور از شان دهیاری و در فضایی کوچک و محدود انجام می یافت. با این حال با پیگیریهای متعدد دهیاری وبخشداری ارشق در طول سالیان اخیر مقدمات احداث ساختمان دهیاری فراهم گردیده و دهیاری دوه چی علیا مفتخر است به اطلاع اهالی محترم برساند که طرح عملیات احداث این ساختمان وارد فاز اجرایی شد. بدیهی است احداث این ساختمان علاوه بر رفع مشکلات مکانی دهیاری، در جهت ارتقای امور اداری و خدماتی دهیاری دوه چی علیا نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

                                                                        

عید قربان بر تمامی مسلمین جهان مبارک




سربلندی ابراهیم ، آرامش اسماعیل، امیدواری هاجر، عطر عرفه

و برکت عید قربان را برای شما آرزومندم

زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه ی زمزم

عید سعید قربان همایون باد . . .

عرفه

روز عرفه ، روز نیایش و روز بارش چشم های خاکیان بر

شما آسمانیان مبارک باد و التماس دعا در لحظات

 قشنگ خلوتتان

 

 ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست

 بی تو در آن عرفه عشق و وفا نیست که نیست

 ای امیر عرفه یوسف زهرا مهدی

حاجتی غیر ظهورت به خدا نیست که نیست

کندیمیز