...

Get Adobe Flash player

همین هفته گذشته اتفاق افتاد...



ـسـیـج خـوب اسـت فـقـط بـرایِ .....
         زلـزلـه کـه مـی آیـد بـسـیـج خـوب اسـت!
                   سـیـل و بـرف کـه مـی آیـد بـسـیـج خـوب اسـت!
                                        جـنـگ کـه مـی شـود ....بـسـیـج خـوب اسـت!


اوضـــــــــــاع کـــــــــه عــــــــــادی شــــــــــــد .....


                                      
                       بـسـیـجـی هـا
                             یـک مـشـت افـراطـیِ خـشـونـت طـلـب

و

کـم سـواد بـیـشـتـر نـیـسـتـنـد !!

مردم اوشن حتما بخوانند...

قابل توجه اهالی روستای اوشن. برای دیدن نقشه هوایی روستای اوشن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ذکر این نکته لازم است که اگر چه در وبلاگ خودتون بعضا کم محلی می کنید و نظری نمی گذارید...!


اما به سبب بعضی از مسائل هم که شده لطفاحتما در لینک زیر نظر بگذارید...


اینجا راکلیک کنید...

سوال: دوست داشتید الان در کدام حرم شریفه بودید؟


قطعنامه 6 ماده ای

اوایل انقلاب بازار راهپمایی ها و تظاهرات ها در همه جای ایران گرم بود حتی در روستاها...

روستای اوشن علیا نیز از این قضیه مستثنی نبود.

فایل زیر متن قطعنامه ای است که در همین جریان توسط آقای حسین اوشنی (صمد)نگاشته شده و در اختتام  یکی از راهپیمایی های اوایل انقلاب اسلامی ایران توسط ایشان قرائت شد و  مردم روستا باتکبیرهای کوبنده اشان آن را تایید کرده اند.

در این متن پایبندی مردم روستای اوشن علیابه انقلاب اسلامی ایران کاملا مشهود است .

برای دریافت فایل قطعنامه 6 ماده ای کلیککنید

لذت خواندن

شاید به جرئت بتوان گفت شاد بودن، احساس خوبی داشتن و لذت بردن از زندگی بهترین نعمت های خداوند برای انسان است. نعمت هایی که مفهوم آن برای یک ربات خلق نشده است، اما برای یک انسان معنا دارد. بنابراین طبیعی است که بشر در زندگی به دنبال داشتن لحظاتی شاد و راضی کننده برای خود می گردد.

با یک بررسی و صحبتی کوتاه با دوستان و اطرافیان، متوجه می شویم هر شخص به روش هایی شاد می شود. یکی با تماشای فیلم، دیگری با گوش دادن به موسیقی، یکی با حضور در جمع، یکی در تنهایی و ... اما اگر هرکدام از ما بتوانیم جسورانه به اعماق خود مراجعه کنیم و دلایل و ریشه های شادی بخش و راضی کننده مان را پیدا کنیم، قطعا زندگی بهتری خواهیم داشت. همچنین می توانیم به مشترکات انسانی و مسائلی که روح هرکس را آرام و راضی می کند پی ببریم. برای داشتن احساس خوشایند از زندگی بایست بدانیم و برای دانستن، یک راه خواندن است. همینطور در خود خواندن لذت هایی نهفته است که بسیاری از افراد آن را چشیده اند و به آن علاقه ای شدید دارند. با خود فکر کردم شاید ریشه یابی این علاقه بتواند به کسانی که تابحال از چشیدن لذت مطالعه محروم بوده اند، کمک کند. به این ترتیب آن ها هم می توانند با امتحان کردن این سبک از زندگی هم کاشف خود و هم شاهد رضایتمندی روح شان باشند.

لذت خواندن

در خواندن یک مطلب، اضافه شدن و نو شدن یکی از حادثه های شیرین است. من با بدست آوردن دانسته ها و مفاهیم جدید، انسانی بزرگتر و جدیدتر خواهم بود. من دیدگاهی وسیع تر خواهم داشت که جهان مرا وسعت می بخشد و مرا در درک آنچه تاکنون نمی دانستم کمک می کند. اگر این اضافه شدن، پاسخی به سوال های من باشد، یا معماهای زندگی مرا حل کند قطعا لذت آن چند برابر شده است. چرا که به همان اندازه که ندانستن و عدم توانایی حل مشکلات و هضم مسائل برای آدمی احساس سردرگمی و آشفتگی می آورد، پیدا کردن جواب سوالات، تاثیر شگرفی در زندگی می گذارد.

لذت دیگر، لذت نظم است. یک خانه­ی نامنظم، هرچند به امکانات و وسایل زیادی تجهیز شده باشد، ایجاد آشفتگی می کند. همانطور که فرد در این خانه، برای پیدا کردن وسایلش بایست بسیار جستجو کند، ذهن نامنظم برای دسترسی به اطلاعات اذیت می شود. همانطور که زیبایی در این خانه موجود نیست، آشفتگی و احساس ناخوشایند در ذهن و اگاهی نامنظم موج می زند. خواندن به ذهن و آگاهی های ما نظم می بخشد و آن ها را کنار هم می چیند.

و این سوال های جدید هستند که همیشه ایجاد می شوند. همان ها که کنجکاوی و پیگیری مارا استمرار می بخشد تا همیشه در حال پرسیدن و کشف کردن باشیم و از اینکه ایمان داریم پاسخ سوال های جدید را همچون قدیمی ها خواهیم یافت بیشتر و بیشتر آرامش بیابیم.

این موارد دلایلی برای خواندن و تجربه­ی لحظاتی ناب و شیرین است. لذت، شادی، رضایت و آرامش، برای من معنای زندگی است. چگونگی بدست آوردن این ها برای هر شخص در درجه اول نیازمند تجربه است. بنابراین پیشنهاد من به هر شخص، تجربه­ی خواندن است.  

ارسال شده توسط: مهندس محمد اوشنی (حسین صمد)

حقیقت

تفاوت حرف با عمل

تمام "بايدها" و "شايدها" و "خواهدها"

توی آفتاب لميده بودند و

درباره کارهايی که بايد بکنند و شايد بکنند و می خواهند بکنند سخن سرايی می کردند

اما به محض اين که سر و کله يک "کردم" کوچولو پيدا شد

تمام "بايدها" و "شايدها" و "خواهندها"

پا به فرار گذاشتند و هفت سوراخ قايم شدند.

 

((شل سيلور استاين))

حمله پلنگ به جوونای قدیم روستا

همراهان گرامی سلام،امروز داستانی جالب و شنیدنی را برای شما آماده کردیم.داستانی مربوط به 50 سال پیش که از زبان پدربزرگی که کاملا در صحنه حضور داشته نقل شده است...

ناقل این ماجرای به زبان نایینی کربلایی حسین اوشنی (فرزند قنبر)، بزرگ خاندان میرزا بیگی ها، است .دو شخصیت دیگر این داستان یعنی حاج حسینعلی و حاج معصومعلی در حال حاضر ذر قید حیات نمی باشند.

بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم...

داستان را از لینک زیر دانلود کنید و با استماع آن از طریق برنامه km-player لذت ببرید...

 حمله پلنگ به جوونای قدیم روستا...!!!

گناهان هفته

گناهان هفته

در گردان موسی بن جعفر علیه­السلام دوستی داشتیم چهارده- پانزده ساله اهل رهنان اصفهان. صفا و خلوص غریبی داشت، مسلم بود که شهادت او ردخور ندارد و به همین دلیل و به بهانه کم سن و سالی­اش اغلب دوستان نوبت پست، او را از خواب بیدار نمی­کردند و به جای او نگهبانی می­دادند. سنگر نگهبانی او در آن قسمت از منطقه فوق العاده در تیررس دشمن بود. یک روز بعدازظهر داخل سنگر نگهبانی‌اش صدای انفجار آمد. آتش و دود همه جا را فراگرفته بود. هرچه او را صدا زدیم جوابی نشنیدیم. به درون سنگر رفتیم، کاسه­ی سرش از بین رفته بود. او را بردند عقب. یکی از رفقا که جیب‌هایش را خالی کرده بود به کاغذنوشته­ای برخورده بود به این شرح:

گناهان هفته:

شنبه: احساس غرور از گل زدن به طرف مقابل.

یکشنبه: زود تمام کردن نماز شب.

دوشنبه: فراموش کردن سجده شکر.

سه شنبه: شب بدون وضو خوابیدن.

چهارشنبه: در جمع با صدای بلند خندیدن.

پنج شنبه: پیش دستی کردن فرمانده در سلام.

جمعه: تمام نکردن صلوات های مخصوص جمعه و رضایت دادن به هفتصدتا.