جدول هفته سوم لیگ فوتسال ادارات شهرستان سلسله

جدول هفته چهارم

رتبه

تیم

بازی

برد

تساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

1

آموزش و پرورش

4

3

1

0

22

5

17

10

2

شبکه بهداشت

4

3

0

1

31

13

18

9

3

شهرداری الشتر

4

3

0

1

22

9

13

9

4

فرمانداری

4

2

0

2

9

8

1

6

5

بهزیستی

4

2

0

2

18

20

-2

6

6

شهرداری فیروزاباد

4

2

0

2

9

22

-13

6

7

نظام مهندسی

4

1

2

1

12

13

-1

5

8

دهیاری

4

1

2

1

12

15

-3

5

9

راه و شهر سازی

4

2

1

1

11

10

1

4

10

منابع طبیعی

4

1

0

3

12

18

-6

3

11

امور مالیاتی

4

1

0

3

8

25

-17

3

12

دادگستری

4

0

0

4

8

14

-6

0

نتایج هفته چهارم

ردیف

تاریخ

روز

ساعت

تیم

گل زده

گل زده

تیم

1

94/8/22

جمعه

17:00

آموزش و پرورش

2

2

نظام مهندسی

2

94/8/22

جمعه

18:00

شبکه بهداشت

2

4

راه و شهرسازی

3

94/8/22

جمعه

19:00

دادگستری

4

6

منابع طبیعی

1

94/8/26

سه شنبه

16:30

دهیاری

4

3

شهرداری الشتر

2

94/8/26

سه شنبه

17:30

بهزیستی

8

0

شهرداری فیروزآباد

3

94/8/26

سه شنبه

18:30

فرمانداری

4

1

امور مالیاتی

 

برنامه هفته سوم لیگ فوتسال

برنامه هفته سوم بازیها

ردیف

تاریخ

روز

ساعت

تیم

گل زده

گل زده

تیم

1

94/8/15

جمعه

17:00

راه و شهرسازی

5

3

نظام مهندسی

2

94/8/15

جمعه

18:00

آموزش و پرورش

7

1

منابع طبیعی

3

94/8/15

جمعه

19:00

شبکه بهداشت

7

3

دهیاری

4

94/8/19

سه شنبه

16:30

دادگستری

3 4

شهرداری فیروزآباد

5

94/8/19

سه شنبه

17:30

امور مالیاتی

2

10

شهرداری الشتر

6

94/8/19

سه شنبه

18:30

فرمانداری

2 3

بهزیستی

 

بازیهای روز جمعه در سالن آموزش و پرورش و بازیهای روز سه شنبه در سالن بوکس برگزار خواهد شد.

برنامه هفته دوم لیگ فوتسال

برنامه و نتایج هفته دوم  بازیها

ردیف

تاریخ

روز

ساعت

تیم

گل زده

گل زده

تیم

1

94/8/8

جمعه

17:00

منابع طبیعی

3

4

نظام مهندسی

2

94/8/8

جمعه

18:00

دهیاری

2

2

راه و شهرسازی

3

94/8/8

جمعه

19:00

شهرداری فیروز آباد

1

9

آموزش پرورش

1

94/8/12

سه شنبه

16:30

امور مالیاتی

2

11

بهداشت

2

94/8/12

سه شنبه

17:30

فرمانداری

2

1

دادگستری

3

94/8/12

سه شنبه

18:30

شهرداری الشتر

7

3

بهزیستی

 

بازیهای روز جمعه در سالن آموزش  و بازیهای روز سه شنبه در سالن بوکس برگزار خواهد شد.

نتایج هفته اول مسابقات فوتسال لیگ ادارات شهرستان سلسله

نتایج هفته اول بازیها

ردیف

تاریخ

تیم

گل زده

گل زده

تیم

1

28/7/94

دهیاری

3

3

نظام مهندسی

2

28/7/94

منابع طبیعی

2

4

شهرداری فیروزآباد

3

28/7/94

راه و شهرسازی

0

8

3

0

امور مالیاتی

4

5/8/94

فرمانداری

1

4

آموزش و پرورش

5

5/8/94

شبکه بهداشت

11

4

بهزیستی

6

5/8/94

شهرداری الشتر

2

0

دادگستری

 

نتیحه بازی تیم های راه و شهر سازی با امور مالیاتی که 8بر صفر به سود اداره راه به اتمام رسید بعلت تخلف از سوی کمیته مسابقات 3 بر صفر به نفع امور مالیاتی به ثبت رسید و همچنین تیم راه و شهرسازی به 3 امتیاز منفی جریمه شد.

لیگ فوتسال ادارات شهرستان سلسله

     پس از سالها تعطیلی ورزش ادارات در شهرستان سلسله به همت فرماندار محترم و کارشناسان فرمانداری و با همکاری ادارات شهرستان لیگ فوتسال با حضور 12 تیم آغاز شد،

اسامی تیم های شرکت کننده :

 

ردیف تیم
1 امور مالیاتی
2 آموزش و پرورش
3 بهزیستی
4 دادگستری
5 دهیاری
6 راه و شهر سازی
7 شبکه بهداشت
8 شهرداری الشتر
9 شهرداری فیروزاباد
10 فرمانداری
11 منابع طبیعی
12 نظام مهندسی

بخشنامه بودجه سال 93 دهياري ها


بخشنامه بودجه سال 93 دهياري ها ابلاغ شد


بخشنامه بودجه سال 1393 دهياري هاي كشور كه از سوي معاونت توسعه و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تهيه شده از سوي مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور و رئيس اين سازمان به استانداري ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، بخشنامه بودجه سال 1393 دهياري هاي كشور شامل سه فصل با عناوين سياست ها و راهبردهاي وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، نحوه تنظيم بودجه دهياري ها و توصيه هاي بودجه اي و ضوابط مالي است.


دهياران سراسر كشور موظفند بودجه پيشنهادي سال 1393 خود را در چارجوب اين بخشنامه تهيه و در سير مراحل تصويب شوراي اسلامي ذيربط،اقدامات لازم را جهت رعايت كامل ضوابط اين بخشنامه به عمل آورند.


در اين بخشنامه سعي شده است با تبيين چشم انداز،اهداف و سياست هاي تدوين بودجه  در بخش سياستهاي وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور شامل ارتقاء شاخصهاي توسعه روستايي و خدمات نوين روستايي موضوع ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه ، بسترسازي ساماندهي حمل و نقل بار و مسافر روستاها موضوع ماده 232 قانون برنامه پنجم توسعه ، بسترسازي براي تحقق مديريت مطلوب روستايي ، ساماندهي و ارتقاء سطح خدمات عمومي درروستاها ،ساماندهي وضعيت فني عمراني وكالبدي روستاها ،تحقق نظام درآمدي پايدار در روستاها،بسترسازي براي ارتقاء شاخص هاي اجتماعي و فرهنگي روستا و ساماندهي و تقويت آموزش و پژوهش در دهياري ها ؛ جهت گيري هاي تدوين بودجه سال 1393 دهياري ها مشخص شود.


اجراي پروژه‌هاي عمراني و خدماتي در چارچوب طرح ‌هادي  يا ساير طرح هاي مصوب ، اولويت دهي به اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام نسبت به راه اندازي پروژه هاي جديد،برنامه ريزي و هزينه كرد اعتبارات در چهارچوب قوانين . مقررات و ائين نامه مالي دهياري ها،مشاركت با بخش خصوصي در امور سرمايه گذاري ، تقويت شركت تعاوني دهياري ها با رويكرد واگذاري امور به آنان ،كمك به احداث زيرساختهاي طرحهاي اجتماعي،فرهنگي و هنري برگزيده مانند كمك به تاسيس كتابخانه،امور ورزشي،... ، مشاركت با بخش خصوصي در امر سرمايه‌گذاري پروژه‌هاي عمراني و خدماتي روستائي با رويكرد درآمدزائي ؛ سياستهاي اصلي تدوين بودجه دهياري ها در سال 93 است.


همچنين در فرآيند تدوين بودجه سال 93 دهياري ها بسته هاي پنج گانه عمران روستائي ، خدمات نوين روستايي،منابع انساني و فناوري اطلاعات ،توسعه اقتصادي و توسعه فرهنگي مي بايستي مورد توجه قرار گيرد.


در فصل توصيه هاي بودجه اي و ضوابط مالي بخشنامه بودجه سال 1393 دهياري ها آمده است كه درآمد ناشي از ماده 23 قانون جرائم رانندگي صرفأ بايد در موارد تعيين شده در ماده قانوني مذكور هزينه و عوارض آلايندگي دريافتي از محل تبصره يك ماده 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد صرف توسعه فضاي سبز چند منظوره و كاهش اثرات نامطلوب ناشي از آلايندگي ها گردد.

تمامي دهياري هاي كشور موظفند اطلاعات بودجه خود را پس از طي نمودن مراحل قانوني و تصويب، در سامانه بودجه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به نشاني اينترنتي http://budget.imo.org.ir درج نمايند.ضمنا متن كامل بخشنامه مزبور در همين نشاني درج شده و در اختيار دست اندركاران مديريت روستائي كشور قرار گرفته است.


bashir rahmati

تمدید مهلت شرکت در مزایده

اطلاعیه

مهلت شرکت در مزایده عمومی ماشین آلات دهیاریهای بخش مرکزی به علت شرایط جوی تا روز دو شنبه 21/11/92 تمدید گردید

 

 

روابط عمومی بخشداری مرکزی سلسله

آگهی مزایده عمومی ماشین آلات دهیاریهای بخش مرکزی سلسله

آگهی مزایده عمومی

بخشداری مرکزی شهرستان سلسله


    بخشداری مرکزی سلسله  به  استناد  مصوبه  شورای اسلامی روستا های  بخش  مرکزی و  مجوز  دفتر امور روستایی استانداری لرستان در  نظر دارد تعداد چند دستگاه  از ماشین آلات  سبک  و  سنگین کارکرده  مازاد  بر  نیاز  متعلق  به  دهیاریهای این بخش را از طریق مزایده کتبی  با شرایط زیر به فروش برساند.

الف)مشخصات ماشین آلات مورد مزایده:

1-کامیونت کمپرسی سایپا مدل 1385-- 9 دستگاه                 3-کامیونت آمیکو و ایسوزو   مدل 1386-- 4 دستگاه

2-بیل مکانیکی(TDL- سنو پارس-دوراج رفسنجان)4  دستگاه                  4-کامیونت زباله کش(زامیاد) مدل 1383-- 2 دستگاه

ب)شرایط مزایده:

1-مبلغ ضمانت بابت شرکت در مزایده برای هر دستگاه10 %  قیمت پایه می باشد که می بایست بصورت چک تضمین شده بانکی باشد.

2-شرکت کنندگان می بایست چک تضمین شده بانکی مربوط به سپرده شرکت در مزایده را در پاکت الف و  پیشنهاد قیمت را در پاکت ب قرارداده و هر دو پاکت رادر یک پاکت در بسته بگذارند(ضمنا" به پیشنهادات مخدوش و مشروط و فاقد فیش واریزی ترتیب اثر داده نخواهد شد)

3-مهلت در یافت پیشنهادات: از تاریخ انتشار آگهی در روزنامه به مدت 10 روز کاری میباشد.(سه شنبه 8 بهمن روزنامه جام جم ضمیمه ویژه استان لرستان)

4-در صورت انصراف برنده نفر اول سپرده وی به نفع دهیاری مربوطه ضبط و مورد مزایده با قیمت پیشنهادی به برنده نفر دوم واگذار میگردد و این شرط برای نفرات دوم و سوم نیز صادق می باشد.

5-هزینه های ثبتی ،دفتر خانه ای، نقل و انتقال سند مالکیت،عوارض و دارایی و همچنین سهم هزینه های مربوط به برگزاری مزایده به نسبت بر عهده برنده مزایده می باشد.

6-برندگان مزایده مکلف هستند حداکثر ظرف مدت 7 روز اداری پس از ابلاغ به آنها نسبت به تسویه حساب کامل اقدام نمایند .

7-کلیه پیشنهادات رسیده 72 ساعت پس از آخرین مهلت دریافت پیشنهادات با حضور اعضای کمیسیون معاملات باز و قرائت می شود.

- همچنین شرکت کنندگان میتوانند همه روزه از ساعت 10:00 تا 14:00 جهت دریافت اسناد مزایده و به منظور بازدید ماشین آلات به بخشداری مرکزی سلسله واقع در میدان ولایت مراجعه نمایند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5227900-0663 تماس حاصل نمایند.           

                     روابط عمومی بخشداری مرکزی سلسله

شرایط قرارداد کار

ماده 7- قرارداد كار عبارتست از قرارداد كتبي يا شفاهي كه به موجب آن كارگر در قبال دريافت حق السعي كاري را براي مدت موقت يا مدت ، غيرموقت براي كارفرما انجام مي دهد .


تبصره 1- حداكثر مدت موقت براي كارهايي كه طبيعت آنها جنبه غير مستمر دارد توسط وزارت كارواموراجتماعي تهيه و به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد .


تبصره 2- در كارهائي كه طبيعت آنها جنبه مستمر دارد، درصورتي كه مدتي در قرارداد ذكر نشود، قرارداد دائمي تلقي مي شود .


ماده 8- شروط مذكور در قرارداد كار يا تغييرات بعدي آن درصورتي نافذ خواهد بود كه براي كارگر مزايائي كمتر از امتيازات مقرر در اين قانون منظور ننمايد .


ماده 9- براي صحت قرارداد كار در زمان بستن قرارداد رعايت شرايط ذيل الزامي است :


الف – مشروعيت مورد قرارداد


ب – معين بودن موضوع قرارداد


چ – عدم ممنوعيت قانوني و شرعي طرفين در تصرف اموال يا انجام كار مورد نظر .


تبصره – اصل برصحت كليه قراردادهاي كار است ، مگر آنكه بطلان آنها در مراجع ذيصلاح به اثبات برسد .


ماده 10- قرارداد كار علاوه بر مشخصات دقيق طرفين ، بايد حاوي موارد ذيل باشد:


الف – نوع كار يا حرفه يا وظيفه اي كه كارگر بايد به آن اشتغال يابد .


ب – حقوق يا مزد مبنا و لواحق آن


ج – ساعات كار، تعطيلات و مرخصيها


د- محل انجام كار


ه – تاريخ انعقاد قرارداد


و- مدت قرارداد ، چنانچه كار براي مدت معين باشد .


ز- موارد ديگري كه عرف و عادت شغل يا محل ، ايجاب نمايد .


تبصره – در موارديكه قرارداد كار كتبي باشد قرارداد در چهار نسخه تنظيم مي گردد كه يك نسخه از آن به اداره كار محل ويك نسخه نزد كارگر و يك نسخه نزد كارفرما و نسخه ديگر در اختيار شوراي اسلامي كار و در كارگاههاي فاقد شورا در اختيار نماينده كارگر قرار مي گيرد .


ماده 11- طرفين مي توانند با توافق يكديگر مدتي را به نام دوره آزمايشي كار تعيين نمايند . در خلال اين دوره هريك از طرفين حق دارد، بدون اخطار قبلي و بي آنكه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطه كار را قطع نمايد . در صورتيكه قطع رابطه كار از طرف كارفرما باشد وي ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمايشي خواهد بود و چنانچه كارگر رابطه كار را قطع نمايد كارگر فقط مستحق دريافت حقوق مدت انجام كار خواهد بود .


تبصره – مدت دوره آزمايشي بايد قرارداد كار مشخص شود . حداكثر اين مدت براي كارگران ساده و نيمه ماهر يكماه و براي كارگران ماهر و داراي تخصص سطح بالا سه ماه مي باشد .


ماده 12- هر نوع تغيير حقوقي در وضع مالكيت كارگاه ، از قبيل فروش يا انتقال به هر شكل ، تغيير نوع توليد ، ادغام درموسسه ديگر، ملي شدن كارگاه ، فوت مالك و امثال اينها، در رابطه قراردادي كارگراني كه قراردادشان قطعيت يافته است موثر نمي باشد و كارفرماي جديد، قائم مقام تعهدات و حقوق كارفرماي سابق خواهد بود.


ماده 13- در مواردي كه كار از طريق مقاطعه انجام مي يابد ، مقاطعه دهنده مكلف است قرارداد خود را با مقاطعه كار به نحوي منعقد نمايد كه در آن مقاطعه كار متعهد گردد كه تمامي مقررات اين قانون را در مورد كاركنان خود اعمال نمايد .


تبصره 1- مطالبات كارگر جزء ديون ممتازه بوده و كارفرمايان موظف مي باشند بدهي پيمانكاران به كارگران را برابر راي مراجع قانوني از محل مطالبات پيمانكار، منجمله ضمانت حسن انجام كار ، پرداخت نمايند .


تبصره 2- چنانچه مقاطعه دهنده برخلاف ترتيب فوق به انعقاد قرارداد با مقاطعه كار بپردازد و يا قبل ا زپايان 45 روز از تحويل موقت ، تسويه حساب نمايد، مكلف به پرداخت ديون مقاطعه كار درقبال كارگران خواهد بود .


مبحث دوم


تعليق قرارداد كار


 


ماده 14- چنانچه به واسطه امور مذكور در مواد آتي انجام تعهدات يكي از طرفين موقتا متوقف شود، قرارداد كار به حال تعليق در مي آيد و پس از رفع آنها قرارداد كار با احتساب سابقه خدمت ( از لحاظ بازنشستگي و افزايش مزد) به حالت اول برمي گردد.


تبصره – مدت خدمت نظام وظيفه (ضرورت ،احتياط و ذخيره ) و همچنين مدت شركت داوطلبانه كارگران درجبهه ، جزء سوابق خدمت و كار آنان محسوب مي شود .


ماده 15- در موردي كه به واسطه قوه قهريه و يا بروز حوادث غيرقابل پيش بيني كه وقوع آن از اراده طرفين خارج است ، تمام يا قسمتي از كارگاه تعطيل شود و انجام تعهدات كارگر يا كارفرما بطور موقت غيرممكن گردد، قراردادهاي كار با كارگران تمام يا آن قسمت از كارگران كه تعطيل مي شود به حال تعليق در مي آيد تشخيص موارد فوق با وزارت كارواموراجتماعي است .


ماده 16- قرارداد كارگراني كه مطابق اين قانون از مرخصي تحصيلي و يا ديگر مرخصي هاي بدون حقوق يا مزد استفاده مي كنند ، درطول مرخصي و به مدت دوسال به حال تعليق در مي آيد .


تبصره – مرخصي تحصيلي براي دوسال ديگر قابل تمديد است .


ماده 17- قرارداد كارگري كه توقيف مي گردد و توقيف وي منتهي به حكم محكوميت نمي شود در مدت توقيف به حال تعليق در مي آيد و كارگر پس از رفع توقيف به كار خود باز مي گردد.


ماده 18- چنانچه توقيف كارگر به سبب شكايت كارفرما باشد واين توقيف در مراجع حل اختلاف منتهي به حكم محكوميت نگردد، مدت آن جزء سابقه خدمت كارگر محسوب مي شود و كارفرما مكلف است علاوه بر جبران ضرر و زيان وارده كه مطابق حكم دادگاه به كارگر مي پردازد ، مزد و مزاياي وي را نيز پرداخت نمايد .


تبصره – كارفرما مكلف است تا زماني كه تكليف كارگر از طرف مراجع مذكور مشخص نشده باشد ، براي رفع احتياجات خانواده وي ، حداقل پنجاه درصد از حقوق ماهيانه او را به طور علي الحساب به خانواده اش پرداخت نمايد .


ماده 19- در دوران خدمت نظام وظيفه قرارداد كار به حالت تعليق در مي آيد، ولي كارگر بايد حداكثر تا دوماه پس از پايان خدمت به كار سابق خود برگردد و چنانچه شغل وي حذف شده باشد در شغلي مشابه آن به كار مشغول مي شود .


ماه 20 – در هريك از موارد مذكور در مواد 15،16،17،19 چنانچه كارفرما پس از رفع حالت تعليق از پذيرفتن كارگر خودداري كند ، اين عمل در حكم اخراج غيرقانوني محسوب مي شود و كارگر حق دارد ظرف مدت 30 روز به هيات تشخيص مراجعه نمايد (درصورتيكه كارگر عذر موجه نداشته باشد) و هرگاه كارفرما نتواند ثابت كند كه نپذيرفتن كارگر مستند به دلايل موجه بوده است ، به تشخيص هيات مزبور مكلف به بازگرداندن كارگر به كار و پرداخت حقوق يا مزد وي از تاريخ مراجعه به كارگاه مي باشد و اگر بتواند آنرا اثبات كند به ازاء هرسال سابقه كار 45 روز آخرين مزد به وي پرداخت نمايد .


تبصره – چنانچه كارگر بدون عذر موجه حداكثر 30 روز پس از رفع حالت تعليق، آمادگي خود را براي انجام كار به كارفرما اعلام نكند و يا پس از مراجعه و استنكاف كارفرما، به هيات تشخيص مراجعه ننمايد ، مستعفي شناخته مي شود كه دراين صورت كارگر مشمول اخذ حق سنوات بازاء هرسال يكماه آخرين حقوق خواهد بود .


 


مبحث سوم


خاتمه قرارداد كار


 


 


ماده 21- قرارداد كار به يكي از طرق زير خاتمه مي يابد :


الف – فوت كارگر


ب – بازنشستگي كارگر


ج – از كارافتادگي كلي كارگر


د- انقضاء مدت در قراردادهاي كار بامدت موقت و عدم تجديد صريح يا ضمني آن


ه – پايان كار در قراردادهائي كه مربوط به كار معين است


و- استعفاي كارگر


تبصره – كارگري كه استعفا مي كند موظف است يكماه به كار خود ادامه داده و بدوا استعفاي خود را كتبا به كارفرما اطلاع دهد و درصورتيكه حداكثر ظرف مدت 15 روز انصراف خود را كتبا به كارفرما اعلام نمايد استعفاي وي منتقي تلقي مي شود و كارگر موظف است رونوشت استعفا و انصراف از آن را به شوراي اسلامي كارگاه و يا انجمن صنفي و يا نماينده كارگران تحويل دهد .


ماده 22- در پايان كار ، كليه مطالباتي كه ناشي از قرارداد كار ومربوط به دوره اشتغال كارگر در موارد فوق است ، به كارگر و درصورت فوت او به وارث قانوني وي پرداخت خواهد شد .


تبصره – تا تعيين تكليف وراث قانوني و انجام مراحل اداري و برقراري مستمري توسط سازمان تامين اچتماعي ، اين سازمان موظف است نسبت به پرداخت حقوق متوفي به ميزان آخرين حقوق دريافتي ، به طور علي الحساب و به مدت سه ماه به عائله تحت تكلف وي اقدام نمايد.


ماده 23- كارگر از لحاظ دريافت حقوق يا مستمري هاي ناشي از فوت، بيماري ، بازنشستگي ، بيكاري ، تعليق ، از كارافتادگي كلي و جزئي و يا مقررات حمايتي و شرايط مربوط به آنها تابع قانون تامين اجتماعي خواهد بود .


ماده 24- درصورت خاتمه قرارداد كار، كار معين يامدت موقت ، كارفرما مكلف است به كارگري كه مطابق قرارداد، يكسال يا بيشتر، به كار اشتغال داشته است براي هر سال سابقه ، اعم از متوالي يا متناوب براساس آخرين حقوق مبلغي معادل يكماه حقوق به عنوان مزاياي پايان كار به وي پرداخت مايد .


ماده 25- هرگاه قرارداد كار براي مدت موقت و يا براي انجام كار معين ، منعقد شده باشد هيچيك از طرفين به تنهائي حق فسخ آنرا ندارد.


تبصره – رسيدگي به اختلافات ناشي از نوع اين قراردادها در صلاحيت هيات هاي تشخيص و حل اختلاف است .


ماده 26- هر نوع تغيير عمده در شرايط كار كه برخلاف عرف معمول كارگاه و يا محل كار باشد پس از اعلام موافقت كتبي اداره كارواموراجتماعي محل، قابل اجراست .


درصورت بروز اختلاف، راي هيات حل اختلاف قطعي و لازم الاجرا است .


 


ماده 27- هرگاه كارگر در انجام وظائف محوله قصور ورزد و يا آئين نامه هاي انضباطي كارگاه را پس از تذكرات كتبي ، نقض نمايد كارفرما حق دارد درصورت اعلام نظر مثبت شوراي اسلامي كار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هرسال سابقه كار معادل يكماه آخرين حقوق كارگر را به عنوان (حق سنوات) به وي پرداخته و قرارداد كار را فسخ نمايد.


در واحدهائي كه فاقد شوراي اسلامي كار هستند نظر مثبت انجمن صنفي لازم است . در هرمورد از موارد ياد شده اگر مساله با توافق حل نشده به هيات تشخيص ارجاع ودرصورت عدم حل اختلاف از طريق هيات حل اختلاف رسيدگي و اقدام خواهد شد . در مدت رسيدگي مراجع حل اختلاف ، قرارداد كار به حالت تعليق در مي آيد .


تبصره 1- كارگاههائي كه مشمول قانون شوراي اسلامي كار نبوده و يا شوراي اسلامي كار و يا انجمن صنفي در آن تشكيل نگرديده باشد يا فاقد نماينده كارگر باشند اعلام نظر مثبت هيات تشخيص (موضوع ماده 185 اين قانون ) درفسخ قرارداد كار الزامي است .


تبصره 2- موارد قصور و دستورالعملها و آئين نامه هاي انضباطي كارگاهها به موجب مقرراتي است كه با پيشنهاد شورايعالي كار به تصويب وزير كار وامور اجتماعي خواهد رسيد .


ماده 28- نمايندگان قانوني كارگران و اعضاي شوراهاي اسلامي كار و همچنين داوطلبان واجد شرايط نمايندگي كارگران و شوراهاي اسلامي كار، در مراحل انتخاب قبل از اعلام نظر قطعي هيات تشخيص (موضوع ماده 22 قانون شوراهاي اسلامي كار) و راي هيات حل اختلاف ، كماكان به فعاليت خود در همان واحد ادامه داده و مانند ساير كارگران مشغول كار وهمچنين انجام وظايف و امور محوله خواهند بود .


تبصره 1- هيات تشخيص و هيات حل اختلاف پس از دريافت شكايت در مورد اختلاف فيمابين نماينده يا نمايندگان قانوني كارگران و كارفرما، فورا و خارج از نوبت به موضوع رسيدگي و نظر نهائي خود را اعلام خواهند داشت . درهرصورت هيات حل اختلاف موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه از تاريخ دريافت شكايت به موضوع رسيدگي نمايد.


تبصره 2- در كارگاههائي كه شوراي اسلامي كار تشكيل نگرديده و يا در مناطقي كه هيات تشخيص (موضوع 22 قانون شوراهاي اسلامي كار) تشكيل نشده و يا اينكه كارگاه موردنظر مشمول قانون شوراي اسلامي كار نمي باشد، نمايندگان كارگران و يا نمايندگان انجمن صنفي ، قبل از اعلام نظر قطعي هيات تشخيص (موضوع ماده 22 قانون شوراهاي اسلامي كار) و راي نهائي هيات حل اختلاف كماكان به فعاليت خود در همان واحد ادامه داده و مشغول كار و همچنين انجام وظايف و امور محوله خواهند بود .


مبحث چهارم


جبران خسارت از هر قبيل و پرداخت مزاياي پايان كار


ماده 29- درصورتيكه بنا به تشخيص هيات حل اختلاف كارفرما، موجب تعليق قرارداد از ناحيه كارگر شناخته شود كارگر استحقاق دريافت خسارت ناشي از تعليق را خواهد داشت و كارفرما مكلف است كارگر تعليقي از كار را به كار سابق وي باز گرداند.


ماده 30 – چنانچه كارگاه بر اثر قوه قهريه (زلزله ، سيل و امثال اينها) و يا حوادث غيرقابل پيش بيني (جنگ و نظايرآن ) تعطيل گردد و كارگران آن بيكار شوند پس از فعاليت مجدد كارگاه، كارفرما مكلف است كارگران بيكار شده را درهمان واحد بازسازي شده و مشاغلي كه در آن بوجود مي آيد به كار اصلي بگمارد .


تبصره – دولت مكلف است باتوجه به اصل بيست و نهم قانون اساسي و با استفاده ازدرآمدهاي عمومي و درآمدهاي حاصل از مشاركت مردم و نيز از طريق ايجاد صندوق بيمه بيكاري نسبت به تامين معاش كارگران بيكار شده كارگاههاي موضوع ماده 4 اين قانون و باتوجه به بند 2 اصل چهل وسوم قانون اساسي امكانات لازم را براي اشتغال مجدد آنان فراهم نمايد.


ماده 31- چنانچه خاتمه قرارداد كار به لحاظ از كارافتادگي كلي ويا بازنشستگي كارگر باشد ، كارفرما بايد براساس آخرين مزد كارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت حقوقي به ميزان 30 روز مزد به وي پرداخت نمايد.


اين وجه علاوه بر مستمري از كارافتادگي ويا بازنشستگي كارگر است كه توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود .


ماده 32- اگر خاتمه قرارداد كار در نتيجه ، كاهش توانائيهاي جسمي وفكري ناشي از كار كارگر باشد(بنا به تشخيص كميسيون پزشكي سازمان بهداشت و درمان منطقه با معرفي شوراي اسلامي كار ويا نمايندگان قانوني كارگر) كارفرما مكلف است به نسبت هرسال سابقه خدمت ، معادل دوماه آخرين حقوق به وي پرداخت نمايد .


ماده 33- تشخيص موارد از كارافتادگي كلي وجزئي و يا بيماريهاي ناشي از كار يا ناشي از غيركار و فوت كارگر و ميزان قصور كارفرما در انجام وظايف محوله قانوني كه منجر به خاتمه قرارداد كار مي شود ، براساس ضوابطي خواهد بود كه به پيشنهاد وزيركارواموراجتماعي به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد .


زمستان 92

بشیر رحمتی

یلدا

میلاد مهر ایزد و آیین باستانی یلدا خجسته باد



بشیر رحمتی

یلدای 92

طراحي سامانه بودجه شهرداري ها و دهياري‌هاي كشور

طراحي سامانه بودجه شهرداري ها و دهياري‌هاي كشور

معاونت توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به منظور تسهيل امور مربوط به بودجه و اعتبارات شهرداريها و دهياريها،سيستم الكترونيكي جامعي به منظور ثبت بودجه آنها با عنوان سامانه بودجه شهرداريها و دهياريهاي كشور طراحي و راه اندازي نموده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ،مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه سازمان با بيان مطلب فوق گفت:شهرداري‌ها طبق ‌ماده 67 قانون شهرداريها‌ مكلفند يك نسخه از بودجه مصوب و تفريغ بودجه سالانه خود را به استانداري و وزارت كشور ارسال نمايند و دهياري‌ها نيز طبق ماده 31 و32 آئين نامه مالي دهياريها تكليف مذكور را برعهده دارند.

علي اكبر اسدي افزود:همچنين با توجه به ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه كشور ، تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور مي بايست به منظور دستيابي به دولت الكترونيك نسبت به توسعه و تكميل پايگاه هاي اطلاعاتي خود اقدام نمايند.

وي در ادامه اظهار كرد:باتوجه به فعاليت بيش از 1200 شهرداري و بيش از 28 هزار دهياري در كشور ، لزوم طراحي يك بانك اطلاعات الكترونيكي از بودجه ها در اولويت قرار گرفت و سامانه مذكور بصورت تحت web با نشاني budget.imo.org.ir قابل دسترسي شهرداري‌ها، دهياري‌ها، بخشداريها و استانداريهاي كشور مي باشد.

اسدي افزود:سامانه بودجه شهرداري ها و دهياري‌هاي كشور از ابتداي سال 1391 در كشور اجرايي شد كه شامل دو بخش اصلي ثبت بودجه شهرداريها و دهياريها و اعتبارات ملي پرداختي به شهرداريها و دهياريهاي كشور مي باشد.بانك قوانين برنامه بودجه و فرمهاي آمارگيري در سطح كشور  از ديگر بخشهاي سامانه بودجه مي باشد.

سيستم ثبت بودجه شهرداري و دهياري

براي ورود به سامانه بودجه هر شهرداري داراي يك نام كاربري و كلمه عبور مي باشد كه پس از ثبت بودجه توسط شهرداري ، استانداري مربوطه بودجه را مشاهده نموده و بررسي و تائيد مي نمايد.

درخصوص بودجه دهياريها نيز باتوجه به تعدد دهياريهاي كشور و عدم وجود زيرساخت فناوري اطلاعات در بعضي از نقاط ، ثبت بودجه دهياريها توسط بخشداريهاي كشور صورت مي پذيرد كه همانند بودجه شهرداريها ، توسط استانداري بررسي و تائيد مي گردد.

اعتبارات ملي پرداختي سازمان به شهرداريها و دهياريهاي كشور

بمنظور شفاف سازي توزيع اعتبارات بر پايه عدالت محوري و اطلاع رساني لازم ، تمامي مبالغ پرداختي سازمان  به شهرداريها و دهياريها  از سال 1385 تاكنون در سامانه بودجه قابل دسترسي هر شهرداري ، دهياري ، بخشداري و استانداري مي باشد كه سبب كاهش قابل توجهي در پيگيري‌هاي حضوري گرديده است. درحال حاضر با راه اندازي سايت مذكور ، كليه اطلاعات پرداختي قابل مشاهده توسط ذينفعان مي باشد.

بانك قوانين برنامه بودجه

تمامي قوانين مالي مرتبط با شهرداري و دهياريها اعم از سند چشم انداز 1404 ، برنامه پنجم توسعه كشور ، بخشنامه بودجه سالانه شهرداري و دهياري و ... جمع آوري و در بخشي از سامانه جهت دانلود و استفاده در اختيار كاربران قرارداده شده است.

آذر 92

bashir rahmati

انتصاب محمد امامي امين به سمت معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور


مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور طي حكمي محمد امامي امين را به سمت معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور منصوب نمود.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور،متن حكم مهندس خندان دل در خصوص انتصاب محمد امامي امين به شرح ذيل است :

"نظر به تعهد،شايستگي و تجارب ارزنده جنابعالي به موجب اين حكم شما را به سمت معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور منصوب مي نمايم.

اميدوارم با استعانت از پروردگار يكتا و با ايجاد تعامل و همكاري با مشاورين، معاونين، مديران و همكاران شاغل در سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با اتخاذ تدابير اجرائي و موثر موجبات شكوفائي هر چه بهتر خدمت رساني به آحاد هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور و نيل به اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و منويات و مطالبات مقام معظم رهبري "مدظله العالي" و سياست هاي دولت تدبير و اميد ميسر گردد.

توفيقات روزافزودن جنابعالي را در ايفاي كامل مسئوليت محوله از خداوند متعال مسئلت دارد."

خندان دل همچنين از خدمات منوچهر فراقي معاون پيشين توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تقدير و براي امامي امين آرزوي موفقيت نمود.


با تشکر از زحمات آقای فراقی و با آرزوی موفقیت برای آقای امامی امین

بشیر رحمتی       پاییز 92

اجراي غيرحضوري دوره كارداني دهياري و امور شوراها

دوره آموزشي غير حضوري كارداني «دهياري و امور شوراها» با همكاري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، دانشگاه جامع علمي- كاربردي به صورت پايلوت در مركز آموزش علمي- كاربردي شهرداريهاي شيراز  در حال برگزاري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، اين دوره آموزشي غيرحضوري در راستاي توسعه آموزش هاي بلندمدت در حوزه مديريت روستايي،با برنامه ريزي هاي معاونت آموزشي مركز مطالعات برنامه ريزي شهري و روستايي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور  از سوي مركز آموزش علمي- كاربردي شهرداريهاي شيراز  بصورت ترمي در دانشگاه علمي كاربردي در حال اجراست.

 دوره مذكور در مرحله اول بصورت پايلوت براي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي استان فارس برگزار مي گردد.

 اجراي دوره در مرحله بعد بصورت كشوري خواهد بود و همه دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي سراسر كشور مي توانند از اين فرصت آموزشي استفاده نمايند.

 اين دوره بصورت غيرحضوري برگزار مي گردد و نيازي به حضور در كلاس نمي باشد و محتواي آموزشي بصورت كتاب، جزوه و لوح فشرده در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشي مركز مطالعات برنامه ريزي شهري و روستايي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور  دوره مذكور بصورت پودمانهاي جداگانه طراحي شده است و فراگيران با گذراندن هر پودمان، گواهينامه پايان دوره دريافت  مي نمايند و نهايتاً با گذراندن 72 واحد درسي موفق به دريافت مدرك كارداني معتبرخواهند شد.

8/8/1392        bashir rahmati

جزئیات شرایط استفاده از بیمه بیکاری تأمین اجتماعی

جزئیات شرایط استفاده از بیمه بیکاری تأمین اجتماعی
غیرارادی بودن بیکاری ملاک اصلی برقراری مقرری بیمه بیکاری است

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه حمایت مؤثر از نیروی کار یکی از ویژگی‌های جوامع توسعه یافته است و اینگونه حمایت‌ها یکی از کارکردهای اصلی نظام‌های بیمه و تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: یکی از حوادثی که نیروی کار را تهدید می‌کند از دست دادن غیرارادی کار است که برقراری بیمه بیکاری راهکار مناسب و مطمئنی برای تأمین زندگی در چنین شرایطی است.

«محمدحسن زدا» معاون فنی و درآمد این سازمان گفت: ایران سومین کشور خاورمیانه است که بیمه‌بیکاری را برای افراد تحت‌پوشش قانون کار و قانون تأمین‌اجتماعی اجرا کرده و براساس قانون بیمه‌بیکاری بیمه‌شدگانی که بدون میل و اراده بیکار شوند و آماده به کار باشند از مستمری بیمه‌بیکاری برخوردار می‌شوند.

وی غیرارادی بودن بیکاری را ملاک اصلی برقراری حمایت‌های قانونی برای بیمه‌شدگان بیکار دانست و ادامه داد: کارگری که به میل خود کارش را ترک کند، نمی‌تواند از این حمایت‌ها برخوردار شود و تشخیص ارادی و غیرارادی بودن بیکاری نیز برعهده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی است و شعب تأمین‌اجتماعی براساس معرفی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برقراری مقرری بیمه‌بیکاری برای بیمه‌شدگان اقدام می‌کنند.

زدا افزود: برای استفاده از مزایای بیمه‌بیکاری، بیمه‌شده‌ای که کار خود را به صورت غیرارادی از دست می‌دهد برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا کار مشابه آن اعلام کند.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگانی که بدون میل و اراده بیکار شوند، درصورتی که دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق‌بیمه باشند می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شوند. البته بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری نیاز به داشتن حداقل سابقه ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند، می‌توانند مقرری بیمه‌بیکاری دریافت کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری باید در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود شرکت کنند و هر دو ماه یک‌بار گواهی لازم در این زمینه را به شعب تأمین‌اجتماعی ارائه دهند.

محمدحسن زدا تأکید کرد: مدت پرداخت بیمه‌بیکاری به بیمه‌شدگان واجد شرایط به سابقه پرداخت حق‌بیمه از سوی آنان بستگی دارد و در هر حال مدت آن از ۳۶ ماه برای بیمه‌شدگان مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شدگان متأهل و متکفل بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه مدت دریافت بیمه‌بیکاری برای بیمه‌شدگان دارای ۶ تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت حق‌بیمه، ۶ ماه برای افراد مجرد و ۱۲ ماه برای افراد متأهل است، افزود: بیمه‌شدگان دارای ۲۵ تا ۱۲۰ ماه سابقه پرداخت حق‌بیمه نیز درصورت تأهل یا تکفل ۱۸ ماه و در غیر این صورت ۱۲ ماه از مستمری بیمه‌بیکاری برخوردار می‌شوند.

زدا ادامه داد: بیمه‌شدگان واجد شرایطی که دارای ۱۲۱ تا ۱۸۰ ماه سابقه پرداخت حق‌بیمه باشند درصورت تأهل یا تکفل ۲۶ ماه و درغیر این صورت ۱۸ ماه تحت‌پوشش قانون بیمه‌بیکاری خواهند بود. همچنین افراد دارای ۱۸۱ تا ۲۴۰ ماه سابقه پرداخت حق‌بیمه ۳۶ ماه درصورت تأهل و ۲۶ ماه درصورت تجرد از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند. افراد دارای بیش از ۲۴۱ ماه سابقه نیز درصورت تجرد ۳۶ ماه و درصورت تأهل تا ۵۰ ماه تحت‌پوشش بیمه‌بیکاری قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: تنها استثناء درمورد سقف مدت زمان پرداخت مقرری بیمه‌بیکاری مربوط به افراد مسن مشمول قانون بیمه‌بیکاری است که در زمان وقوع بیکاری ۵۵ سال سن و بیشتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه داشته باشند. این افراد درصورت عدم اشتغال می‌توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی از مقرری بیمه‌بیکاری استفاده کنند.

 زدا میزان مقرری روزانه بیمه‌بیکاری را ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق یا کارمزد روزانه بیمه‌شده عنوان کرد و گفت: به مقرری افراد متأهل و متکفل به ازای هریک از افراد تحت‌تکفل، حداکثر تا ۴ نفر، ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان شروع بیکاری افزوده می‌شود، اما در هر صورت میزان مقرری بیمه‌بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده بیشتر باشد.

وی افزود: مقرری بیمه‌بیکاری بیمه‌شدگانی که بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کنند و یا از قبول شغل تخصصی خود و یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری کنند، قطع می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر لزوم قطع بیمه‌بیکاری درصورت اشتغال مجدد بیمه‌شدگان، گفت: درصورتی که پس از برقراری مقرری بیمه‌بیکاری به بیمه‌شده‌ای، مشخص ‌شود که بیکاری بیمه‌شده ناشی از اراده شخصی وی بوده است و یا درصورتی که بیمه‌شده بیکار اشتغال مجدد خود را اعلام نکند و به رغم اشتغال همچنان به دریافت مقرری بیمه‌بیکاری ادامه دهد، بیمه‌شده باید وجوه دریافتی به عنوان مقرری بیمه‌بیکاری را به سازمان تأمین‌اجتماعی بازپرداخت نماید.

محمدحسن زدا یادآور شد: بیکار شدگانی که براساس مقررات قانون کار و آراء صادره از مراجع حل اختلاف مقرر در این قانون به دلیل قصور در انجام وظایف و یا نقض آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه اخراج شوند مستحق دریافت بیمه‌بیکاری نخواهند بود. کارگران فصلی نیز تنها در شرایطی می‌توانند از مزایای بیمه‌بیکاری استفاده کنند که در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنان بلااراده تشخیص داده شود.

بشیر رحمتی 1392/8/2

برگرفته از خبرگزاری ایلنا