مختصات روستای عالی کهریز

روستای عالی کهریز، یکی از روستاهای شهر رضی (بخش ارشق) از شهرستان مشگین شهر  در استان اردبیل  است.

این روستا در دهستان قوشه /بخش ارشق شمالی واقع است. روستای عالی کهریز در 50 کیلومتری شهرستان مشگین شهر،30 کیلومتری شهر رضی،75 کیلومتری اردبیل  و در مسیر جاده اردبیل/مغان جای دارد.

جمعیت روستای عالی کهریز بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵، 100 نفر (30 خانوار) بوده است این روستا در فاصله 7 کیلومتری روستای  قوشه (مرکز دهستان) قرار دارد. 

 

فیلم عزاداری اهالی روستای عالی کهریز محرم 98

نامه اهالی روستا برای وصل آب آشامیدنی

اهالی محترم رسانه جهت اطلاع شما روستای عالی کهریر بیش از یک دهه است آب آشامیدنی سالم نداره و بعد از پیگیری چندین ساله اهالی محروم روستا و همکاری بخشدار محترم جناب آقای نوری و اهدای زمین به آب و فاضلاب روستایی جهت حفر چاه آب آشامیدنی عملیات اجرایی آبرسانی به روستای عالی کهریز و خلیفه داود در سال ۹۵ شروع شد و چندین ماه قبل به اتمام رسید ولی متاسفانه با چه هدفی که هنوز برای اهالی مشخص نشده است آب روستای خلیفه داود وصل شده و بیش از یک ماه است مسولین آب فاضلاب روستایی جهت وصل آب آشامیدنی روستای عالی کهریز سنگ اندازی کرده و به دلایل نامشخص با روح و روان اهالی بازی می‌کنند و اهالی اقداماتی در این خصوص انجام داده و بخشداری محترم هم بعد از پیگیری قول افتتاح رو تا آخر این ماه داده بودند که تا به این ساعت اقدامی صورت نگرفته است پس اهالی رسانه در جریان امر باشند تا با اطلاع رسانی دقیق و رساندن شکایت اهالی  به دست مدیر کل آب فاضلاب روستایی شاید این عزیزان دستورات لازم را صادر کنند تا از درگیری قابل پیش بینی در بین اهالی این دو روستا جلوگیری کنند.  باتشکر اهالی روستای عالی کهریز بخش ارشق

عکسی های از مراسم طشت گذاری محرم 96

اعلام زمان برگزاری مراسم طشت گذاری ماه محرم در روستای عالی کهریز

شورای هیات های مذهبی مسجد باب الحوائج طی اطلاعیه ای زمان برگزاری مراسم طشت گذاری ماه محرم را اعلام کرد.

مراسم سنتی طشت گذاری به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در روز پنج شنبه 1396/06/28 از ساعت 3 بعد از ظهر تا 5 در مسجد باب الحوائج روستا برگزار می‌شود.

همچنین قرار است مراسم روضه خوانی به همین مناست هر روز از اول ماه محرم تا ۱۳ این ماه حرام در مسجد برگزار شود.

 

کاروان محرومیت زدایی سپاه منطقه ارشق در روستای عالی کهریز و خلیفه داود

همزمان با دهه کرامت کاروان محرومیت زدایی بسیج ارشق با حضور در سه روستای عالی کهریز/خلیفه داود/امید چه نسبت به انجام خدمات رایگان بهداشتی اقدام نمودند.ارائه خدمات مختلف رایگان پزشکی ، دامپزشکی ، انجام مشاوره های خانوادگی ، اقتصادی و اجتماعی و اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه از جمله خدمات ارائه شده به روستاییان است.

عدم تکرار آتش زدن کاه و کلش کشتزارهای گندم و جو

هرساله عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت محصول کاه وکلش مزارع را آتش می‌زنند که علاوه بر وارد کردن آسیب‌های جبران ناپذیر به ساختار بیولوژیکی و آلی خاک، باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای مردم می‌شود.

دوستان عزیز بهتره بدونیم آتش زدن کاه وکلش کشاورزی جرم بوده وطبق مواد قانونی 22و33قانون نحوه جلوگیری ازآلودگی هوا و ماده688 قانون مجازات اسلامی با مجرمین برخورد می شود.

با آتش زدن کاه و کلش باقی مانده در مزارع ، میکروارگانیسم های خاک از بین رفته و پس از چند سال ، حاصلخیزی خاک از بین می رود موجودات مختلفی از جمله باکتری ها ، قارچ ها ، کرم ها و تجزیه کننده ها در خاک زندگی می کنند که این موجودات در حاصلخیزی خاک زراعی نقش مهمی را ایفا می کنند و کشاورزان با آتش زدن مزارع به یکباره تمامی این عوامل مهم را نابود می کنند .

قیمت خرید تضمینی گندم پایین است.

خبری که بیشتر کشاورزان زحمت کش منطقه ارشق و کل کشور در مورد قیمت خرید تضمینی گندم منتظر آن بودند اعلام شد و اکثر کشاورزان به این قیمت اعلامی اعتراض داشتند.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده برای هر کیلو ۱۳۰۰ تومان تعیین شده است که حدود ۳۰ تومان بیش از نرخ سال گذشته است.

متاسفانه کار سیاست گذاران ما شده تغییر مدیران و بخشداران و کسی به ندای مردم ضعیف منطقه ارشق گوش نمیدهند در رسانه ملی ما در کارتون های کودکان هم صحبت از تولید داخلی هست و در عمل هیچ حرکتی دیده نشده است.

علی‌رغم نگرانی‌های گندم‌کاران که مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور را تولید می‌کنند، مسئولان مربوطه همیشه نگاه به واردات را جایگزین حمایت از تولید‌کنندگان داخلی کرده‌اند، هرچند اگر قیمت جهانی گندم با ارز مبادله‌ای محاسبه شود، بیشتر از قیمت تضمینی داخلی بوده و زیان واردات علاوه بر کاهش انگیزه‌ی تولیدات داخلی سرمایه‌های ملی را نیز هدر می‌دهد لذا دقت نظر در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم متناسب با قیمت جهانی و هزینه‌های تولید باعث می‌شود کشاورزان با انگیزه‌ی بیشتری نسبت به تولید داخلی بپردازند.

این امر موجب می‌شود علاوه بر کاهش واردات گندم، شعار استقلال و خودکفایی محصولات استراتژیک خواسته بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری محقق شود.

پس نیاز هست بخشدار مردمی ما جناب آقای نوری با انعکاس اعتراضات کشاورزان منطقه محروم ارشق نسبت به اعلام پایین قیمت گندم، دولت فکر جدی در این زمینه داشته باشد و حداقل برای سال زراعی آتی قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با قیمت‌های جهانی و هزینه‌های تولید در نظر گرفته شود.

اینترنت پرسرعت 4G در روستا

هم روستاییان عزیز با پیگیریهای جدی ما برای حل مشکل اینترنت در سه روستای ایمچه،عالی کهریز و خلیفه داود بزودی شاهد نصب دکل اینترنت در روستای عالی کهریز خواهیم بود که در زمین اهدایی آقای حافظعلی پنداشته نصب خواهد گردید و دوستانی که خواهان اینترنت هستند به مدیریت وبلاگ مراجعه کنند.

جا دارد از مهندس شهماری از کارکنان شرکت های وب جهت همکاری در این زمینه تقدیر و تشکر نماییم...

آدرس سایت های وب

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

http://hiweb.ir/home-services/uso/uso

حضی زاده:بهره مندی اهالی”روستاهای امیدچه/عالی کهریز و خلیفه داود” از گاز طبیعی

به گزارش خبرنگار ما ؛ مهندس حضی زاده مسئول نصب و انشعابات شرکت گاز مشگین شهر ، از بهره مندی اهالی این روستاها از نعمت گاز طبیعی خبر داد .

مهندس منصور حضی زاده اظهار داشت: روند نصب کنتور برای تعدادی از اهالی اجرایی شده و از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و ظرف روز های آینده تمامی اهالی از آن بهره مند می شوند.

 

نامه اهالی به آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و عدم وصل شدن به اینترنت در روستاهای امیدچه-عالی کهریز-خلیفه

نامه اهالی روستا به بخشداری محترم رضی برای داشتن دهیاری در روستا

تصویری از روستای عالی کهریز در فصل خزان

آغاز فصل کاشت در روستاهای منطقه ارشق

با همت کشاورزان منطقه کشت پاییزه روستاها آغاز شد.

کشت پاییزه که معمولا شامل گندم و جو به صورت دیم می باشد همه ساله با شروع فصل بارش در اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

کشت به صورت تمام مکانیزه انجام می گردد.

 

اتمام علمک گذاری روستای امیدچه و شروع علمک گذاری روستای عالی کهریز

تصاویری از حفاری برای شروع علمک گذاری در روستای عالی کهریز

علمک‌گذاری گاز در روستاهای امیدچه/عالی کهریز/خلیفه داود آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای عالی کهریز،شرکت گاز شهرستان مشگین شهر فعالیت خود را در جهت علمک گذاری از روستای امیدچه آغاز کرد

به گزارش این پایگاه با پایان یافتن نصب علمک ها در این روستاها، اهالی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

اقای مهندس حضی زاده مسئول ناظر نصب و انشعابات اداره گاز مشگین شهر در گفتگو با پایگاه افزود: با توجه به قولی که به اهالی داده بودیم پس از یک ماه با تامین تجهیزات لازم در روستاها حضور یافتیم و نصب علمک ها را آغاز کرده ایم.

ایشان در ادامه افزودند: با توجه به شروع فصل سرما امیدواریم ظرف یک ماه این کار به پایان برسد تا اهالی خونگرم و مهمان نواز این سه روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.

مهندس حضی زاده در پایان از اهالی روستا تقاضای همکاری لازم جهت اجرای سریع این پروژه را خواستار شد.

مداح اهل بیت شاهین سزایی

يا حسين! بزرگي تو فراتر از آن بود که در هزار و چند صد سال قبل بماند. يا حسين! بزرگي تو گل زيبايي شد که در کربلا روييد و عطر خوش آن همه قرنها را فرا گرفت و ما عاشقان تو، حالا بعد از قرنها بزرگي ات را پاس مي داريم کوچک و بزرگ.

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.uplooder.net/files/da2bb61c36ca0f8c4c1600e3ac347c36/video-2016-10-18-16-27-26.mov.html

 

همزمان با هفته دولت،پروژه گازرسانی در سه روستای امیدچه عالی کهریز و خلیفه داود  به بهره‌برداری می‌رس

همزمان با هفته دولت،پروژه گازرسانی در سه روستای امیدچه/عالی کهریز و خلیفه داود  به بهره‌برداری می‌رسد.

بازهم آتش به جان مزارع و مراتع روستای خلیفه داود افتاد

در دو روز متوالی ، 3 هکتار از مراتع و ۵۰۰ دسته کاه بسته بندی شده در روستای خلیفه داود در آتش سوخت ، و باز هم نبود ایستگاه آتش نشانی در محل و دیر رسیدن ماشین آتش نشانی شهر رضی کل کاه و کلش در آتش سوخت و اهالی روستا و آتشنشانان شاهد سوختن کامل چندین دسته کاه بسته بندی یکی از اهالی بودند که با چه مشقت و هزینه های زیاد جمع آوری شده بود.

در سال های گذشته هم چندین مورد حادثه مشابه در منطقه رخ داد که نیاز یک ایستگاه آتش نشانی در روستای قوشا احساس شد و قول های از طرف بخشداری محترم و مسولان استانی داده شد که هنوز عملی نشده است.

آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و عدم وصل شدن به اینترنت در روستاهای امیدچه-عالی کهریز-خلیفه داود

منطقه ارشق در زمینه زیر ساخت های مخابرات،دسترسی به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی دچار مشکلات متعددی است.

عدم پوشش شبکه تلفن همراه در بعضی از روستاهای منطقه ارشق شهرستان مشگین شهر مدت زمان زیادی است به دردسر بزرگی برای روستانشینان تبدیل شده است.

بر اساس آنچه روستانشینان اظهار می کنند عدم آنتن دهی، قطع مکالمه حین تماس، ناموفق بودن برقراری ارتباط بین دارندگان سیم کارت همراه موبایل در روستاهایی همچون، امیدچه-عالی کهریز-خلیفه داود و ... به صورت شبانه روزی مشهود بوده و برای مشترکین دردسر ساز شده است.

علاوه بر روستاهای ذکر شده که مدت زمان زیادی است با مشکل عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه روبرو هستند، تعداد دیگری از روستاهای مناطق ارشق که در نوار مرزی ساکن هستند، از نبود پوشش شبکه تلفن همراه و استفاده از رومینگ خارجی شبکه هایی همچون آذرسل، باکسل و .. کشور جمهوری آذربایجان در محل سکونتشان خبر میدهند.

این روستانشینان همواره از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه گلایه مند بوده و می گویند عدم آنتن دهی این سرویس موبایل در منزل، مزارع و باغات مشکلات زیادی را برایشان به وجود آورده است.

در عید امسال هم اکثر مسافران و مهمانان منطقه ارشق  از عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت تلفن همراه گلایه مند بوده و خواستار اطلاع رسانی این موضوع به مسئولان ذیربط و بخشدار دلسوز منطقه بوده اند امید است با همکاری عزیزان مخابرات و بخشداری محترم این مشکل هم هر چه سریعتر حل شود.

با تشکر

اکبر پنداشته

 

ولی ملکی راهی بهارستان شد / پایان دهمین دوره انتخابات مجلس

ایلقار نیوز : از ساعاتی قبل شمارش آرا در شعبه های  اخذ رای شروع شده است و آمار های غیر رسمی از ستاد های انتخاباتی اعلام می گردد انتخابات

تا کنون چهار نفر از نامزدهای انتخاباتی رقابت نزدیک و فشرده ای را باهم دارند که عبارتند از ملکی – عباس زاده – رضا زاده و اسدی .

البته دراکثر صندوق های روستاهای بزرگ و شهر شمارش آرا ادامه دارد و به اتمام نرسیده است و اکثر آرای اعلام شده از شعبه روستاهای کم جمعیت می باشد در حال حاضر شمارش آرای صندوق های شهری ادامه دارد  .

تا کنون فرمانداری آمار رسمی اعلام ننموده است ولی گفته ها حاکی از پیروزی ولی ملکی در انتخابات است

شرکت درانتخابات 7 اسفند

مااهالی  روستاهای عالی کهریز/خلیفه داود روز7 اسفند به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و در انتخابات  شرکت خواهیم کرد(اهالی محترم روستاهای عالی کهریز/خلیفه داود)

زامبی ها به شهرها و روستاها حمله کرده اند.

دوستان شاید همه فیلم زامبی ها رو دیدید که به هر جا حمله کنند جز ویرانی چیزی بجا نمیزارند که این اصل در حال حاضر با شروع تبلیغات مجلس در شهر ها و روستاهای ما در حال انجام است که جز ویرانی سیمای شهرها و روستاها چیزی بجا نمیزاند آیا کسانی که دم از حق مردم میزنند که انتخاب بشوند چنان آبادانی به ارمغان می آورند  به محل تبلیغات خود در سطح شهرها نگاه کرده اند به همه جا تبلیغات زدند بجز محل تلبیغاتی که برای اینکار مشخص شده است امروز در یک بررسی در شهرها شاهد بودیم که همه نامزدها این تخلفات را انجام دادند که هنوز هیچ اقدامی از طرف هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات در این مورد صورت نگرفته باز هم از همه نامزدهای انتخاب مجلس تقاضا داریم به طرفداران خود تاکید کنند که اماکن عمومی و دولتی محل تبلیغات نیست و سعی کنند به حقوق شهروندان احترام قائل شده و در محل مخصوص تبلیغات که در همه جا به اندازه کافی تعبیه شده نامزد مورد نظر خود را تبلیغ نمایند.

با تشکر

شهروند دلسوز

همه دلایلی که باید رای بدهیم

«بروید رای دهید نگویید چیست رای؛ که مایه زندگانی ست رای.» گرچه اپوزیسیون کراوات زن خارج نشین هم چنان معتقد است که «این ها همه اش بازی است!» ولی خواهرم، برادرم! شما تسلیم این صحنه آرایی های خطرناک نشوید.

ادامه نوشته

انتخاب هوشمند و آگاهانه برای رونق و آبادی منطقه ارشق

در این یادداشت نگاهی به فضای سیاسی  شهرستان در انتخابات مجلس دهم خواهیم داشت و در خصوص 5 نامزد انتخابات مجلس که شانس بالایی دارند  مطالبی  برای انتخاب بهتر اهالی محترم ارائه خواهد شد.

1-یونس اسدی

2-ولی ملکی

3-محمود عباس زاده مشگینی

4-بابک رضازاده

5-حجت الاسلام اسلام سودی

ادامه نوشته

مشکل آب روستای "عالی کهریز "بر طرف می شود.

در دیداری که با بخشدار محترم بخش ارشق جناب آقای نوری در یادواره شهدای بخش مرادلو داشتم بنده ضمن تقدیر و تشکر از ایشان برای حل مشکلات روستاهای عالی کهریز و خلیفه داود خواستار حل مشکل آب شرب روستاها شدم که ایشان با بیان اینکه با اتمام کارهای اجرای پیمانکار روستای خلیفه داود از آب شرب استفاده و طبق قولی که دادند در حال حل مشکل لوله کشی آب به روستای عالی کهریز هستند که امید می رود با مساعدت فرمانداری محترم شهرستان این مشکل هم هر چه سریع تر حل شود تا شاهد مصرف آب شرب سالم در این روستاها باشیم وی تصریح کرد در  آینده نزدیک گازرسانی این روستاها نیز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می باشد.

مراسم شبه خوانی روستای عالی کهریز/خلیفه داود

ادامه نوشته

مراسم عزاداری روستای عالی کهریز

ادامه نوشته

مراسم عزاداری روستای عالی کهریز-خلیفه داود

ادامه نوشته