دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دیزباد وطن ماست

«دیزباد وطن ماست»- با عرض سلام و خدا قوت خدمت کلیه دوستان فرهیخته و اندیشمندم که سایت دیزباد وطن ماست را دنبال می کنید. از 4 تیر ماه 1380 تا 4 تیر ماه 1397، 17 سال می گذرد. 17 سال که سایت دیزباد وطن ماست در حال اطلاع رسانی در فضای وب است.

خوشحالم که به ویژه طی چند سال اخیر توانسته ام به صورت کاملا شخصی و افتخاری و بدون وابستگی به هیچ نهادی از نظر مالی، سایت دیزباد وطن ماست را به روز رسانی کنم. با نرخ هر دو روز یک بار!

این کار فقط به زبان ساده است، به ویژه وقتی که درگیری های مختلف در زندگی شخص وجود داشته باشد. اما یک عامل می تواند این موضوع را باعث شود و آن عشق به وطن است. این چیزی است که در همه ما وجود دارد و مدیر دیزباد وطن ماست آن را در این شکل نمایانده است.

دیزباد وطن ماست، در طول مدت فعالیتش بازتاب های خوبی در میان مردم دیزباد داشته است. این سایت نوعی گفتمان را ایجاد کرده تا مردم پیرامون آن بتوانند چارچوب هایی برای اندیشه داشته باشند. اینکه حقیقتا دیزباد به چه سمتی می رود، مساله بسیار مهمی است که در این چارچوب گفتمانی به آن پرداخته شده است.

حرف های خیلی زیادی هم زده نشده و من امیدوارم که امکان طرح آن را پیدا کنم.

زمانی که فرصت تمرکز برای این موضوع ایجاد شود، قطعا سایت را به روز خواهم کرد. اما توکل به الله قادر، به صورت موقت در حالیکه بالغ بر 80 یادداشت نیمه تمام دارم، سایت را متوقف می کنم.

این توقف اولا به این دلیل است که هنوز یک گرافیست خوب برای طراحی مجدد دیزباد وطن ماست پیدا نکرده ام و دوم اینکه مشغله های کاری باعث شده تا دیزباد در میان اوراق کاری ام گم شود و باید آن را پیدا کنم تا بتوانم باز برای دیزباد بنویسم.

می خواهم یک درخواست هم از همه شما داشته باشم، لطفا با شرکت در نظر سنجی انگیزه بازگشت مرا بیشتر کنید.

یادمان باشد، اگر من امروز دیزباد وطن ماست را ولو برای مدتی کوتاه متوقف می کنم، این به هیچ وجه خبر خوبی نیست. دیزباد نیاز به فضای فکری مکتوب دارد تا راه خودش را پیدا کند. این فضای فکر با فکر من به پیش نمی رود و برگرفته از افکار عمومی است که در رسانه های دیگر مطرح می شوند، اما در این فضا به حالتی ایستا می رسد. در نتیجه خودم هم بیشتر تاکید می کنم تا همت کنید که سایت دوباره راه بیافتد.

منتظر کامنت ها و آرای نظر سنجی شما هستم. تک تک تان را دوست دارم و تا آنجا که خداوند بزرگ بخواهد با شما خواهم ماند.



نظرات 2 + ارسال نظر
رضا شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 06:47 ب.ظ http://bihamta96.blogsky.com

معرفی کتاب:

معنای خرافه

۲- از جمله واژه های شدیداً بازیچه و پوچ و بی مفهوم که هر کسی آنرا بر علیه مخالف خود بکار می گیرد واژه خرافه و خرافاتی است که در باره هر نوع اندیشه و باور متافیزیکی بکار می رود و کل مذهب را شامل می شود.



۳- براستی خرافه چیست؟ از نظر منکران خدا و دین، کل مذهب و معارف دینی خرافه است. یعنی هر باوری که زمینه مادی و محسوس نداشته باشد خرافی است....



۴- از منظر علم و فنون مدرن هم هر چیزی که بواسطه این علوم فهم و تصدیق نگردد خرافه است.



۵- در معنای وسیع دیگری هر چیزی که در محدوده فهم کسی نگنجد خرافه محسوب می شود. ...



۶- همین کسانی که دشمن فهم برترند و هر چه را که در فهم آنها نگنجد خرافه می نامند بواسطه گرفتاریها و عذابهائی که لاعلاج هستند به ناگاه مبدل به خرافاتی شدیدی می شوند. یعنی آنگاه که فهم شان از درک مشکلات و حل عذابها بر نیامد همه امور و علل را به جهان ماوراء می افکنند و یک شبه معتقد به بخت و اقبال و جن و از ما بهتران و جادو و چشم زخم می شوند تا به این ترتیب مسئول گرفتاریهای خود نباشند و عذابها را از عوالم غیر بدانند و خود تبرئه شوند و علت بدبختی خود محسوب نگردند.



۷- لذا شاهدیم که در سراسر جهان مدرن و اتفاقاً جوامع پیشرفته و علمی و تحصیل کرده که انواع عذابهای لاعلاج غوغا می کند خرافه پرستی رنگارنگ هم غوغا می کند و هر روز یک باور و دکان خرافه پدید می آید.



۸- یعنی همانهائی که زمانی بی هیچ دلیلی جهان ماورای طبیعی و غیر محسوس و عالم غیب را منکر بودند ناگهان همه امور جهان خود را ماورای طبیعی می خوانند و بکلی طبیعت و عقل را منکرند.

از کتاب پدیده شناسی هویت انسانی استاد علی اکبر خانجانی

t.me/khodshenasi4

طغظ یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:15 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد