دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

باشگاه غارنوردی، کوهنوردی و دره نوردی کاوشگران در قله قجغر دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- باشگاه غارنوردی، کوهنوردی و دره نوردی کاوشگران گزارش تصویری زیبایی از سفر خود به دیزباد در سایتشان منتشر کرده اند.

روزی دیگر وجمعه ای دیگردر کنار همنوردان صمیمی وبا صفا راس ساعت ۶ صبح طبق برنامه در قالب یک تیم بیست نفره منسجم از جلو درب باشگاه به قصدصعود قله زیبای قوچگر عازم روستای دیز بادبالا از توابع شهرستان نیشابور شدیم .

شعاع نور خورشید بود که در بدو ورود به روستاخودنمایی می کردوطبیعت زمستانی وزیبای دیزبادرا زیباتر می کرد.

اندکی پس از شروع پیمایش بر خلاف انتظار وپیش بینی، هوانسبتا گرمترشد وتیم جهت کم کردن لباس دقایقی متوقف شد.

مسیر زیبای را از روستا بطرف پای کوه در حال پیمایش بودیم  و چیزی که نظر انسان رو بخودش جلب می کرد  سرویسهای بهداشتی بود که در طول مسیر جهت رعایت بهداشت و رفاه حال عموم احداث شده بود که جای تقدیر از اهالی خونگرم ومهربان این روستا را دارد.

بالاخره پس از حدود یک ساعت پیمایش در کنار یکی از همین استخرها جهت صرف صبحانه تیم متوقف شد .

قبل از ما گروه کوهنوردی تیوان مشهد که در اقدامی جالب تابلو قله قوچگررا تهیه کرده بودند  در محل استخر اتراق  نموده و دیدار با همنوردان قدیمی مان تازه شد .

پس از صرف صبحانه از یال سمت راست که به نسبتاً شیب تندتری داشت ودارای سنگهای ریزشی زیادی بودبسمت قله براه افتادیم و پس از حدود۲/۵ ساعت توانستیم در کنار تابلو جدید نصب شده قله قوچگر با همنوردان عزیزمان عکس یادگاری بگیریم.

پس از توقفی کوتاه وخوردن تنقلات راه برگشت را از یالی که دارای شیب ملایم تری بود در پیش گرفتیم و نهار را در محل توقف صبح گاه صرف کردیم

زمان به گاه غروب و حدود ساعت ۴عصر بود که به روستا رسیدیم و بسوی مشهد براه افتادیم

ساعت۶ غروب در مقابل باشگاه تمامی همنوردانمان را به خدای منان سپرده و تا درودی دیگر بدرود گفتیم .