دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

تاثیرات گازکشی دیزباد بر توسعه پایدار

«دیزباد وطن ماست»- پروژه گازکشی دیزباد با دستان توانمند شورای اسلامی و دهیاری و حمایت مردم دیزباد اجرا می شود. 

این پروژه یکی از مهمترین پروژه هایی است که تا کنون در دیزباد اجرا شده است و تبعات و آثار آن بر توسعه دیزباد بی بدیل خواهد بود.

مردم دیزباد در سال های اخیر بیشتر از نفت و نفت گاز برای سوخت زمستانی خود استفاده کرده اند و این در حالیست که در پیش از این هیزم و درختان غالب سوخت مردم را تشکیل می داده است.

قطع درختان برای سوخت زمستانی یکی از معضلات مکان هایی است که دسترسی به سوخت در آنها وجود ندارد و به تبع آن از میان رفتن جنگل ها و مراتع باعث می شود که اکوسیستم آسیب ببیند.

خوشبختانه کشور ما از نظر منابع گازی بسیار غنی است. در نتیجه بهره گیری از سوخت گاز در دیزباد یکی از اولویت ها بوده است. چراکه مردم دیزباد عملا در پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا روستا را ترک می کردند.

دیزباد در حال حاضر شاهد برگشت جمعیت بازنشسته و برخی از جوانان به روستاست. در نتیجه گازکشی باعث می شود که جمعیت ثابت در دیزباد بیشتر بوجود بیاید.

علاوه بر آن با گازکشی دیگر نیازی به آتش افروختن و قطع درختان وجود ندارد و این مساله توسعه پایدار را در دیزباد ممکن می کند. توسعه ای که علاوه بر بهبود کیفیت زندگی نسل حاضر، نسل آینده نیز از ثمرات طبیعت بهره مند شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد