دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

سازماندهی پیمانکاران ساخت منازل در دیزباد و آموزش آنها

«دیزباد وطن ماست»- آیا معماران و پیمانکارانی که دیزباد را می سازند، از مسائل مربوط به ساخت منازل دیزباد آگاهند؟ آیا آنها دیزباد را به شکل پلکانی آن می سازند و بر سنت معماری دیزباد استوارند یا اینکه نقشه ای از یک شهر بی نظم در ذهن دارند و دیزباد را همانند حاشیه های شهر مشهد طراحی می کنند؟

این مساله امروز برای شورای اسلامی و مردم دیزباد اهمیت بسیار زیادی دارد که روستا به شکل باستانی خودش باقی بماند. منظور از این سخن این نیست که باید دیزباد ساختمان های غیر ایمن داشته باشد، بلکه تقویت سازه یکی از مساله بسیار مهم در ساختمان های دیزبادی است.

علاوه بر این نیازمند سازماندهی پیمانکاران هستیم. نقشه ای که می خواهیم دیزباد بر اساس آن ساخته شود باید به پیمانکاران داده شود تا آنها بدانند چند طبقه بسازند؟ بدانند که با چه بسازند و چگونه و در چه شرایطی بسازند؟

وقتی در این موارد ضوابط مشخص وجود داشته باشد، می تواند نتیجه خوبی برای شورای اسلامی و مردم به همراه داشته باشد اما اگر نتوانیم این ضوابط را ایجاد کنیم، همه چیز از دست در می رود.

خوشبختانه مردم دیزباد، افراد فهمیده ای هستند و نیازی نیست که در این خصوص وارد جبر شد، گفتگو همه چیز را حل می کند و در عین حال باید در نظر داشته باشیم اگر بنایی ساخته شد، نمی توان آن را به راحتی تخریب کرد.

امیدواریم که دیزباد بتواند شخصیت معماری خودش را به خوبی پیدا کند و خود مردم بیایند و تحت قوانین و ضوابطی که توسط شورای اسلامی مشخص شده است و با پیمانکارانی که مورد تایید هستند کارشان را انجام دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد