دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

اطلاعیه ها و پیام ها در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- توسعه فرهنگی دیزباد از طریق نوشتار نهادینه می شود چراکه سنت های شفاهی گذرا و نا پایدار اند. بنابراین رویکردی شعارگرا در دیزباد حاکم شده است که به نظر می رسد می تواند در گسترش و احیای سنت های عمیق در دیزباد موثر باشد.

از آنجا که شعارگرایی در بسیاری از نوشتارها رد می شوند می خواهم به نکته ای در این خصوص اشاره کنم. با توسعه نظام های ارزشی غربی از طریق رسانه های ارتباط جمعی و به ویژه رسانه های اجتماعی که موج عظیمی از این نظام های ارزشی را وارد کشور ما کرده است، احساس می شود که باید کاری کرد.

باید سعی کرد تا با نشان دادن سنت ها و داشته های فرهنگی خودمان در بسترهای موجود به سمتی حرکت کنیم که این شعارها همچنان با قدرت ادامه پیدا کنند.

یادمان باشد که همیشه تعلیم باعث می شود تا اندیشه شکل بگیرد و اندیشه خودش را در قالب بیان ظاهر می کند و بیان خودش مایه عمل می شود. بنابراین به شعار که گونه ای از بیان است به صورت پدیده ای منفی نگاه نشود.

بله اگر در بیان و شعار بمانیم باید شعارمان را بازبینی کنیم و آن را عملگراتر بیان کنیم اما اینکه بخواهیم کلا شعار را کنار بگذاریم دقیقا چیزی است که ما را از اهداف والایمان دور می کند.

شورای اسلامی دیزباد تصاویری زیبا از این شعارها را که در کوچه باغ های دیزباد نصب شده است تهیه کرده که در این یادداشت و یادداشت بعدی گزارش می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد