دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دیزباد یکی از مقاصد ارزان گردشگری اعلام شد

«دیزباد وطن ماست»- با توجه به شرایط اقتصادی در سال جدید که افراد بیشتر به دنبال مناطق ارزان برای مسافرت هستند، سایت بولتن نیوز دیزباد را به عنوان یکی از مراکز ارزان گردشگری معرفی کرد.

در این خبر آمده است: 

نیشابور

یکی از مهمترین شهرهای تاریخی- فرهنگی شمال شرقی ایران طی هزاره اخیر که در دوره‌های طاهریان و سلجوقیان مرکز فرمانروایی بود. اگر قصد زیارت امام رضا(ع) را در عید نوروز دارید، می‌توانید با توجه به نزدیکی شهرفیروزه (لقب نیشابور) به مشهد، مدتی را نیز در این شهر بزرگ و زیبا بگذرانید.



نیشابور را می‌توان از حیث ویژگی‌های گردشگری منحصربفرد دانست؛ چنانکه اگر اهل گشت و گذار باشید این شهر در دامنه‌های کوه بینالود قرار گرفته، آب و هوایی مناسب و جاذبه‌هایی طبیعی مانند غار ابراهیم ادهم دارد. اگر اهل فرهنگ و هنرید، می‌توانید به آرامگاه عطار نیشابوری، خیام و کمال‌الملک رفته و از بزرگان فرهنگی تاریخ ایران یاد کنید. اگر به هنرهای دستی علاقمند باشید، هنرمندان این دیار روی سنگ‌های فیروزه نیشابور {که شهرتی جهانی دارند} تراشکاری‌های بسیار زیبایی صورت می‌دهند. به غیر از فیروزه‌تراشی، این شهر به قالی‌بافی و کاشی‌کاری نیز شهره است و می‌توانید از آثار هنرمندانش لذت ببرید. از بناهای تاریخی و جالب نیشابور هم می‌توان به مسجد جامع، جماعت‌خانه دیزباد و کاروانسرای شاه عباسی اشاره کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:10 ب.ظ

جماعت خانه به نظرم مربوط به فرقه اسماعیله باشد که شش امامی هستند دین مردم دیزباد چیست ایا غیر از شش امامی یا همان اسماعلیه دین دیگری در دیزباد هست ایا در دیزباد مسجد هم وجود دارد

جماعتخانه مربوط به شیعیان امامی اسماعیلی هستند که 49 امام دارند و در دیزباد علاوه بر ایشان خانواده های شیعه دوازده امامی نیز حضور دارند که در ده بالا مسجد بسیار زیبایی دارند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد