دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بازنگری طرح هادی دیزباد آغاز شد

«دیزباد وطن ماست»- باز نگری طرح هادی دیزباد با نگرش گردشگری و حفظ بافت سنتی دیزباد، توسط دو اکیپ نقشه برداری از روز دوشنبه 20 مهر ماه آغاز شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در بازنگری طرح هادی از تمامی مناطق مسکونی دیزباد نقشه برداری می شود و طرح قبلی اصلاح و عرض اغلب معابر تغییر خواهد کرد.

 بنا بر پیشنهاد شورای اسلامی طرح توسعه دیزباد به سمت شمال و به سوی منبع آب خواهد بود که معماری پلکانی دیزبادرا افزایش داده و دیزباد شکل زیباتری به خود خواهد گرفت،

 در این منطقه هیچ باغی وجود ندارد و تبدیلی در اراضی زراعی و باغی صورت نمی گیرد. البته از این به بعد در هیچ نقطه دیزباد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی صورت نخواهد گرفت و فضای سبز دیزباد تخریب نخواهد شد.

گفتنی است طرح هادی دیزباد حدود 14 سال قبل تهیه شده بود و طی این مدت، هیچ اقدام بهسازی و عمرانی در حوزه مسکونی روستا صورت نگرفته است. در صورتی که طی همین مدت دراغلب روستاهای همسایه که طرح هادی داشته اند سنگ فرش معابر و بهسازی اماکن عمومی و بویژه ورودی روستاها صورت گرفته است و متاسفانه در طول سال های گذشته بسیاری از باغات حاشیه دیزباد تخریب و تبدیل به منازل مسکونی شده اند.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد