دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

فکر می کنید دیزباد چگونه باید ساخته شود؟

«دیزباد وطن ماست»- امروز  متنی از طنز پرداز امریکایی دیو بری را می خواندم که به این پاراگراف برخوردم: «فکر می کنید مصریان چگونه مجسمه ابولهول را ساختند؟ حتما فکر نمی کنید که یک روز گروهی از مردم مصر جمع شدند و گفتند: «هی، بیایید یک مجسمه ابولهول بسازیم!» البته که این جور نبوده. اگر مردم مصر را به حال خودشان وا می گذاشتند ترجیح می دادند وقتشان را صرف کشت و زرع کنند. برای ایجاد فرهنگ، برای ایجاد ابوالهول مصریان به دولتی مقتدر نیاز داشتند، به شخصی با بصیرت، به شخصی با ذوق، به شخصی با نیزه و شلاق.»

اگرچه ما امروز قصد نداریم در دیزباد از نیزه و شلاق استفاده کنیم، اما همچنان نیازمند درایت و کاردانی مدیرانی هستیم که حداقل خودشان بدانند چه کار می کنند؟ خوب یادم می آید که در روزهای اول دور چهارم شورای اسلامی، یکی از دیزبادی ها برایم نوشت، شورای قبلی هیچ کار نکرد و پولی هم از مردم نگرفت! اما مساله اینجاست که آیا ابوالهول دیزباد باید ساخته می شد یا خیر؟

اگر دیزباد بدون این رهبران بماند، همانطور که سال ها  گذشت و کمترین تغییر در دیزباد ایجاد شد، سال ها دیگران آمده اند و منابع طبیعی ما را به تاراج برده اند، این اتفاق تکرار می شد. اما امروز با مدیریت حاکم، جریان دیگری در حال رقم خوردن است. جریانی برای ساختن ابوالهول دیزباد و برای ساخت دادن به فرهنگی که سال های طولانی است دارد شکل می گیرد و ساخته شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد