دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مخالفان بناهای مدرن دیزباد بیشتر بودند

«دیزباد وطن ماست»- در طول یک دهه گذشته بحث ساخت بناهای مدرن در دیزباد به صورت جدی پیگیری می شود و تعداد قابل توجهی از ساختمان های جدید و مدرن در دیزباد ساخته شده اند.

به نظر می رسد که ساخت این بناها با بحث بافت با ارزش دیزباد در تضاد باشد و در عین حال اینکه افراد بتوانند ساختمان هایی محکم داشته باشند نیز اهمیت دارد.

شاید بهتر باشد که تجدید نظری در معماری دیزباد صورت گیرد و یا اینکه اقداماتی جهت ایمن سازی بناها داشته باشیم. از طرف دیگر ساخت بناهای مدرن ویژگی های توریستی دیزباد را از بین می برد. به عنوان مثال در بسیاری از پیام هایی که از دوستان دیزبادی دریافت کرده ام نقدهای جدی به شورا و دهیاری پیشین مبنی بر «چرایی ارائه مجوز برای ساخت ساختمان مدرن در سر مزار» مطرح شده است.

شورا و دهیاری سابق دیزباد که مسئول مستقیم این قبیل اقدامات بوده اند پاسخگویی صحیح و صریحی از اقدامات اشتباه خود نداشته اند، شورا و دهیاری دیزباد امروز با مشکلات آنها روبرو است و بسیاری از آنها به سختی پاسخ دارند.

در این نظر سنجی از دیزبادی ها پرسیدیم که آیا با ساخت بناهای مدرن در دیزباد موافقید؟ و همینطور که ملاحظه می فرمایید بالغ بر 50 درصد از افراد با ساخت این بناها مخالف هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد