دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

حضور دیزباد در نشست مسئولان گردشگری نیشابور

«دیزباد وطن ماست»- صبح روز یکشنبه 23 فروردین ماه جلسه مسئولان ادارات، شهرداری ها، نهادها و متولیان گردشگری شهرستان نیشابور با حضور دکتر مظفری معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور درمحل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، دراین جلسه مهندس زمانی معاون سازمان گردشگری استان به همراه ابراهیمی نیا مسئول برنامه و بودجه و دکتر قاسمی مسئول مطلعه و پژوهش سازمان گردشگری حضور داشتند.

دکتر قاسمی نتایج برخی از مطالعات انجام گرفته در مورد مناطق گردشگری را عنوان کرد و شاخص های انتخاب مناطق گردشگری را بر شمرد.

مهندس زمانی معاون سازمان گردشگری اعلام کرد: در کشور 33 منطقه گردشگری و فقط دو شهرستان گردشگری وجود دارد. این دوشهرستان بین المللی گردشگری شامل شهرستان های نیشابور و لاهیجان می شود.

در پایان دکتر مظفری با بیان راهبردهای علمی و راهکارهای عملی اظهار کرد:  هر نقطه ای از شهرستان نیشابور ویژگی و استعداد خاص خود را دارد. از دیزباد بالا در شرق شهرستان گرفته تا شهر بار در غرب شهرستان باید دقیقا مورد مطالعه وارزیابی قرار گیرند.

وی افزود: با این کار نیشابور نه تنها به خودش بلکه به کشور کمک می نماید و ما باید نیشابور را الگو قرار دهیم تا سپس تجربیات حاصله در سایر نقاط مورد استفاده قرار گیرند.

وی اظهار کرد: ما باید بتوانیم سرمایه گذاران بین المللی را جذب کنیم و ضرورت دارد مطالعات و برنامه های ما ازشهرستان گردشگری به سمت و سوی منطقه آزاد گردشگری سوق داده شود. 

جلسه بعد از اظهار نظر برخی از مسئولین دیگر با پنج مصوبه پایان یافت:


1-شورای سیاست گذاری گردشگری شهرستان در اسرع وقت تشکیل شود

2-شهرستان گردشگری نیشابور با نگرش منطقه آزاد گردشگری مورد بازبینی قرار گیرد  

3-برای هر قسمت ، کارگروه هائی تشکیل وبرنامه ها تخصصی مورد بررسی شود

4- جلسات آینده در مناطق مختلف شهرستان از جمله در دیزباد بالا و بوژان برگزار شود

5-در هر جلسه مصوبات وبرنامه های اجرائی جلسه قبلی مورد ارزیابی قرار گیرد

گفتنی است در این جلسه، مسئول شورای اسلامی دیزباد به همراه زهرا کردی دهیار و رضا گنجعلی عضو شورای مشورتی حضور داشتند و از بوژان نیز جعفری رئیس شورای اسلامی شرکت کرده بود.

 


:


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد