دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مشاهده زنده دیزباد و دو ملاحظه

«دیزباد وطن ماست»- شورای اسلامی دیزباد فرصت بی بدیلی را برای دیزبادی های خارج از کشور فراهم کرده است که می توانند از طریق دوربین به طور مستقیم سه چهار منطقه در دیزباد را مشاهده کنند.

این خبر یکی از مهمترین فعالیت های شورای اسلامی دیزباد در سال 94 بوده است که به نظر می رسد جذابیت زیادی برای دیزبادی ها داشته باشد.

این شورا پیشتر نیز با طراحی نرم افزار اندرویدی شورای اسلامی، پوشش خوب رسانه ای را برای کسانی که از گوشی های هوشمند اندرویدی استفاده می کنند فراهم کرده است.

با توجه به اقدامات گسترده شورای اسلامی از نظر اطلاع رسانی که شامل فیسبوک و سایت شورا می شود، می توانیم نمره خوبی از این اقدامات به شورا و دهیاری دیزباد بدهیم.

رضایت حداکثری مردم دیزباد در مورد اقدامات اخیر شورا در طول مراسم عید نیز این مساله را تایید می کند.

تنها دو ملاحظه در خصوص مشاهده زنده دیزباد وجود دارد که امیدواریم که با بر طرف شدن این مشکل بتوانیم بهترین بهره برداری از دوربین های شورای اسلامی را در دیزباد داشته باشیم.

تصاویر این دوربین ها تنها با استفاده از نرم افزار اینترنت اکسپلورر ورژن 9 قابل دریافت است و این یک ضعف بسیار بزرگ برای این پروژه می باشد چراکه بر اساس آمارهایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید تنها 7.7 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند از طریق اینترنت اکسپلورر وارد سایت ها می شوند و بسیاری از سیستم عامل ها نیز آپدیت این نرم افزار را ندارند.



بنابراین طراحان نرم افزار نرم افزار را در بستری ارائه داده اند که تقریبا هیچ کس نمی تواند آن را ببیند و این به نوعی هدر رفت منابع می باشد.

به نظر می رسد که اگر امکان استفاده از این نرم افزار از طریق گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس فراهم شود بتوانیم بهترین پوشش را به مخاطبان بدهیم.

بحث دوم در مورد محل های تحت پوشش دوربین است که یکی از دوستان نیز در شبکه های اجتماعی به من این نکته را یادآوری کردند که در دیزباد وطن ماست مطرح کنم. اینکه اگر حداقل یک دوربین رو به ده یا رو به قله های لوکه و قجغر نصب شود به مراتب نوستالوژی بیشتری را برای مردم خارج از کشور خواهد داشت تا اینکه مسیر راه ها نشان داده شود.



امیدواریم که شورای اسلامی با لحاظ این دو نکته شرایط را برای استفاده هرچه بهتر این دوربین ها فراهم کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد