دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

چرا از مشکلات دیزباد نمی گویید؟

«دیزباد وطن ماست»- درد دلی از یکی از آشنایان رسانه ای دیزباد دریافت کردم که به مساله بسیار مهمی اشاره کرده بود. 

در این درد دل نامه از مشکلاتی یاد شده بود که در روز سیزده بدر سال جاری اتفاق افتاده و سایر برنامه های شورای اسلامی دیزباد وجود داشته و دیزباد وطن ماست به آنها نپرداخته است.

دوست ما می گوید: «چرا نمی گویید که به بهای چراغانی شدن سر مزار، منازل دیزبادی ها در بخش هایی از دیزباد برق نداشتند؟»

او ادامه می دهد: «شورای اسلامی نقایص زیادی داشته است که در دیزباد دیده می شوند اما در فضای وب کمتر از آنها سخنی به میان می آید.»

دوست دیگری نیز نوشته است: «هر کاری که به شورای دیزباد ارجاع می شود باید پول بدهیم، خدا پدر شورای قبلی را بیامرزد که کاری نمی کرد، پول هم نمی گرفت!»  (خدا پدر و مادر شما را بیامرزد که ما را حسابی می خندانید!)



برخی از این حرف ها به نظر منطقی می آیند اما منطقی بودنشان آنچه در فضای اینترنت از دیزباد نقل می شود را نفی نمی کند. ما در دیزباد وطن ماست بر اساس استراتژی های کلان اطلاع رسانی و مدیریت روستایی تولید محتوا می کنیم. 

هر پروژه ای که در دنیا انجام می شود، نقایص زیادی دارد و ما منکر این نیستیم. اینکه وقتی تصمیم گرفتیم که وطنمان دیزباد را به عنوان توسعه یافته ترین روستای کشور معرفی کنیم، باید هزینه های این توسعه را بپردازیم. همانند پدر و مادری که می خواهند فرزندشان تحصیل خوبی داشته باشند و هزینه های تحصیلش را می پردازند. 

ما در دیزباد وطن ماست سعی می کنیم که فرآیند توسعه پایدار در دیزباد را حمایت کنیم. این حمایت می تواند شامل حمایت فکری یا حمایت اطلاع رسانی باشد. در واقع در شرایط فعلی ما نیاز به استفاده از الگوی رسانه توسعه بخش برای توسعه دیزباد داریم و الگوی مشارکت دموکراتیک یا آزادی گرا شاید کمی برای توسعه رسانه ای دیزباد زود باشد.

چه بسا اگر ببنیم شرایط در دیزباد تغییرات مورد نظر اعمال شده از الگوهای دیگر اطلاع رسانی نیز استفاده کنیم. حوزه اطلاع رسانی در دیزباد وطن ماست، کاملا مبتنی بر مباحث علمی روز دنیای ارتباطات است و این چیزی است که دیزباد وطن ماست را از تمام سایت های روستایی کشور تمیز می دهد.

بنابراین انتظار نداشته باشید که روشنایی روز را در توسعه پایدار دیزباد رها کنیم و به دنبال چیزهایی بگردیم که سال هاست در موردشان گفته می شود.

اگر نگاهی با اطمینان و همراه دانش در باب دیزباد میان دیزبادی ها وجود داشته باشد، مطمئن باشید که بیشتر از هر نقدی می توانیم در آینده دیزباد موثر باشیم. رویکرد ما از دو حالت خارج نیست، اینکه مثبت ها را تشویق کنیم و اینکه منفی ها را متذکر شویم. ما رویکرد اول را برگزیده ایم. در عین حال از نکات منفی نیز غافل نیستیم و مطمئنیم که با سعه صدر می توان به استحاله ای که مورد نیاز دیزباد است رسید. ان شاء الله.

نظرات 1 + ارسال نظر
سایت روستاهای ایران سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.iranvillage.ir

دوست خوبم سلام
بدلیل فعالیت و تلاشتان در جهت معرفی روستای محل سکونتتان بعنوان سایت نمونه در (سایت روستاهای ایران ) معرفی شدید. منتظر مطالب و عکسهای زیباترتان هستیم. ضمناً تقاضا دارم با لینک ( سایت روستاهای ایران ) در قسمت پیوندهای سایت و یا وبلاگ زیبایتان ؛ موجبات آشنایی بیشتر مردم عزیزمان را با روستای خودتان و سایر روستاهای کشور عزیزمان ایران فراهم نمائید.
حق نگهدار

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد