دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بازدید ابتکار از روستای زیبای دیزباد بالا

«دیزباد وطن ماست»- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین روز از سال نو با حضور در روستای زیبای دیزباد بالا، از نخستین پارک حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی خصوصی کشور بازدید کرد و سپس در نشستی صمیمانه با محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور به گفتگو نشست.

به گزارش دیزباد وطن ماست به نقل از خبرگزاری موج، در این سفر یک روزه معصومه ابتکار در میان استقبال گرم اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای زیبای دیزباد بالا وارد این روستای گردشگری شد و از اقدامات شورای اسلامی و اهالی روستا در زمینه حفاظت محیط زیست از قبیل تشکیل اولین یگان مردمی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور؛ اقدامات گسترده ترویجی و آموزشی انجام شده در زمینه محیط زیست و بازیافت؛ حفظ وتوسعه فضای سبز روستا؛ احداث برج کبوتر خانه و ... بازدید کرد.



معاون رییس جمهور سپس در نشستی صمیمانه با اعضای شورای مشورتی؛ دهیار؛ اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستا، اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت محیط زیست روستا را ارزنده و مصداق بارز جلب مشارکتهای مردمی و جوامع محلی در حفظ مناطق حفاظت شده در این شهرستان دانست و آن را بی نظیر توصیف کرد.

ابتکار با اشاه به نام گذاری امسال به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، بهترین راهکار در جهت حفاظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی کشور را حضور موثر مردم و بخش خصوصی در این زمینه برشمرد. 

گفتنی است، روستای دیزباد بالا در ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده بینالود واقع شده و از لحاظ ارتفاع بالاترین روستای نیشابور در رشته کوه زیبای بینالود است و نخستین روستای دارای اهالی با سواد کامل کشور محسوب می شود و بهترین گیلاس اورکانیک جهان در این روستا تولید و به کشور های مختلف جهان صادر می شود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد