دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

دیزباد آماده است؛ تشکل های مردم نهاد کجایند؟

«دیزباد وطن ماست»- دیزباد امروز یکی از صحنه های بی بدیل را در تاریخ خود تجربه می کند. شرایطی که آرام آرام در یک بستر تاریخی و بدون حرکت های ناگهانی توسعه پایدار در آن شکل گرفته است.

این شرایط در ابتدا برای حضور و شکل گیری تشکل های مردم نهاد نیاز بود و اینک داریم به آستانه شرایط مساعدی می رسیم که کم کم باید این تشکل ها در دیزباد شکل بگیرند و حضور خود را به مردم و نهادهای دولتی دیزباد نشان دهند.

منظور از تشکل های مردم نهاد، مجموعه هایی از افراد و گروه ها است که با هدفی خاص به دیزباد می آیند و می خواهند فعالیت های اقتصادی و اجتماعی خودشان را در حوزه های مختلف اجرا کنند.

اگرچه شاید هنوز به دلیل تجربه محدودی که تاریخ بروکراسی دیزباد از آن بهره مند است، بسترهای قانونی برای فعالیت ها آماده نباشد، اما این مهم تنها در حالتی ایجاد می شود که نهادها کم کم به دیزباد وارد شوند.

مهمترین بخش در این بین شورای مشورتی و اعضای این شوراست که از میان ریش سفیدان و نخبگان دیزباد برگزیده شده اند. این افراد در حالی که در بدنه تصمیم گیری به عنوان نوعی جامعه برساخته مدنی حضور دارند، می توانند از این بستر ایجاد شده برای راه اندازی فعالیت های توسعه ای استفاده کنند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که همچنان که شورای اسلامی دیزباد و دهیاری از مشورت شما استفاده می کند، این بدین معنا نیست که شما نیازی به استفاده از مشورت های شورای اسلامی، دهیاری و سایر نهادها در دیزباد ندارید.

سعی کنید که این فرصت را غنیمت دانسته و با آگاهی پیش از شروع فعالیت وارد کار شوید.


نظرات 1 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:18 ق.ظ http://mihanamiranzamin.mihanblog.com

سلام
بروزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد