دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

قرائت اخلاقی از اسلام؛ نگاه رئیس شورای اسلامی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-روز شنبه نیز مصادف با اربعین حسینی در مسجد مراسمی خاص برگزار شد. در قسمتی از این مراسم رئیس شورای اسلامی دیزباد سخنان خود را در قالب سخنرانی ایراد کرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، مهندس محمود کردی در این سخنرانی گفت: 



 امام حسین (ع) فرمودند:

همانا من برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم به پا خاسته و قیام کردم.


  • به نام خدا


به نام خدائی که انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات قرار داد و به نام خدائی که از روح  پاک خود در کالبد انسان  دمید و او را نماینده خود در زمین قرار داد.


  • خدای زیبایی ها

به نام خدائی که زیبائی را آفرید و به انسان یاد داد که زیبا بنگرد، زیبا بیندیشد و زیبا زندگی کند، به نام خدایی که در هر آیه ای که فرستاد من و تو را به انجام کار نیک سفارش کرد.

  • خدای مهربانی ها

خدایی که راستی، صداقت، کمک به ایتام و احترام به پدر و مادر را سرلوحه زندگی ما قرار داد و به نام خدایی که قران مجید را فرستاد تا من و تو از آن درس زندگی بگیریم، با کوچک ترها مهربان و با بزرگ ترها با احترام رفتار کنیم و به نام خدایی که صله رحم را به من و تو سفارش کرد و هر دم به ما گوشزد کرد که با خواهر و برادر و قوم و خویش و فامیل و آشنایان و دوستان رفت و آمد و معاشرت کنیم.

  • خدای علم و دانش

به نام خدایی که طلب علم را بر ما واجب دانست و زکات را برایمان قرار داد تا گرسنه ای در کنار من سیر و برهنه ای در کنار من پوشیده نباشد.  به نام خدایی که گفت از تو حرکت آنگاه از من برکت، به نام خدایی که چشمی به من و شما داد تا جز حلال نبیند و زبانی که حق گو و راستگو باشد و واقعیت ها را بیان نماید.

  • خدای درستکاری

دستی که جز در راه رضای حق کار نکند و پایی که جز در راه خیر قدم نگذارد او نظافت و پاکیزگی را از ایمان دانست.  او گفت در زمین بگردید و جهان را سیر کنید تا هر چه بیشتر زیبایی ها رادیده و در نهایت به عظمت خداوند پی ببرید.

  • رهنمود باری تعالی

او به ما گفت حق شناس و شاکر باشیم بنده خدا بوده و جزء او سر تعظیم فرود نیاوریم، او گفت مدافع مظلومین بوده و با ظالمین مبارزه کنیم، او در کتاب بزرگ خود به ما آموخت که از حال همسایه با خبر بوده و به عیادت بیماران برویم، حسد نورزیم و بخیل وتنگ نظر نباشیم.

  • خدای عشق و محبت

او همواره ما را تشویق کرده که با مهربانی و لطف با یکدیگر برخورد کرده و همدیگر را با نام های زشت و با القاب بد صدا نزنیم. او می گوید به مال دیگران چشم نداشته باشیم، پشت سر یکدیگر غیبت نکرده و از شادی یکدیگر شاد و در غم یکدیگر شریک باشیم،خودخواه و مغرور نبوده و با تکبر پای بر زمین نکوبیم، او می گوید در هر مهم با هم مشورت کرده و از فکر و تجربیات یکدیگراستفاده کنیم، او می گوید به ریسمان خدا چنگ زنید و با یکدیگر متحد باشید و بسیاری دیگر  . . . . . 


  • بنده کدام خدا هستیم؟

و اما ما در کجا هستیم؟ کدامین نکته را اجرا می کنیم؟ کدامین آیه را سرمشق خود قرار داده و رفتار خود را با کدامین سوره قرآن منطبق کرده ایم؟ آیا از قرآن تنها خواندن متن عربی آن کافی است؟ آیا در در روز چند بار نماز خواندن ما را مسلمان می کند؟ آیا می توانم نماز بخوانم، روزه بگیرم و از دیگر دستورات سرپیچی کنم؟ به چه حقی خود را مسلمان می خوانم در حالی که به نکته های ظریف اخلاقی و رفتاری توجه نکرده و به آن عمل نمی کنم؟ من نمی خواهم کسی را نصیحت کنم و خود را نیز در آن حد نمی بینم، اما گاهی بسیار متاسف می شوم که مسلمان هستم اما کارهایی که در اسلام سفارش شده در غیر مسلمانان می بینم گویا آنها از من و شما به آیات قرآن بیشتر واقف هستند و دستورات خدا را بهتر درک می کنند . . . . . . . (دنباله مطلب در بخشی دیگر منتشر خواهد شد)

نظرات 3 + ارسال نظر
نیلو یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ق.ظ

didgahe ali darid.............vali aya dar javaniton ham aya inchenin
feker mikerdid............ya koholet sen shoma ro ......vaghe binter kerde
ke in chenin biyendishid.............berader Aziz.........ya chegheder jame amel
poshideid be in sokhanane ......zibende ansani........amre be marof va nehyi az monker........... ........aya goshe shanevai ham has dar beinne ma

آریا یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:51 ق.ظ

امر به معروف ونهی از منکرواصلاح...........ham khodesh hado merzi dare .........gahi vaghta beziha pa ferater az in harim mizaren baese moshkelati dar jame mishan.......az ghadim goften zaban sorkh , sersabz ra midehad ber bad...............

sarina یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 ق.ظ http://fatemeghnoori.blogfa.com

سلاممممممممممممممممممم من آپم بهم سر بزن وبت مثل همیشه عالیه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد