دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

گزارش دستاوردهای 15 ماهه شورای اسلامی دیزباد (قسمت ششم)

«دیزباد وطن ماست»- مهمترین رکن فعالیت های شورای اسلامی دیزباد استفاده از سرمایه اجتماعی و تولید سرمایه اجتماعی است. این دو رکن می تواند در آینده به تمام نهادهای دیزباد که با مدیریت فعال افرادی که امروز در بدنه شورای اسلامی و دهیاری و شورای مشورتی تشکیل می شود کمک کند تا خودشان را به گونه ای کارآمد سازماندهی کنند.


  • دستاوردهای توسعه پایدار مهر 93 دیزباد


دستاوردهای حوزه توسعه روستایی


نصب  چراغ  پارکی: از محل خودیاری مردم چند چراغ پارکی در اماکن عمومی سر مزار و سر غرقاب نصب شد. نصب این چراغ ها موجب روشنائی و زیبائی بیشتر فضاهای عمومی دیزباد می شود.


دستاوردهای حوزه توسعه کشاورزی


ممیزی تمامی املاک دیزباد: دیزباد بالا جزء یکی از روستاهایی است که اطلاعات صحیحی از منابع آبی آن در جهاد کشاورزی زبرخان و همچنین شورا و دهیاری وجود نداشت. با هماهنگی که بین شورای  اسلامی و جهاد کشاورزی  به عمل آمد از محل خودیاری مردم و با کمک بخشی از نیروهای یگان حفاظت این سرشماری اجرا شد. طی این برنامه از تمامی منابع آبی دیزباد اعم از کلاته ها، چشمه ها، قنوات و کلیه جوی های مسیر رودخانه و بازه راه و . . . بازدید به عمل  آمده و میزان آب (دبی) آنها اندازه گیری شد. تعداد مالکان و همچنین طرح های آب و خاک اجرا شده نیز آمار برداری شد. گفتنی است این آمار برداری برای اولین بار در دیزباد اجرا شده است.


  • دستاوردهای توسعه پایدار آبان 93 دیزباد


دستاوردهای حوزه توسعه ارتباطات دولتی


بازدید ریاست حفاظت منابع طبیعی کشور از دیزباد: مهندس اسفندی ریاست حفاظت منابع طبیعی کشور به اتفاق سرهنگ معصومین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خراسان رضوی از یگان حفاظت دیزباد بازدید کردند. طی این بازدید اظهار کردند یگان حفاظت دیزباد در کشور بی نظیر است. آنها ابراز امیدواری کردند که این شیوه کار در سایر نقاط کشور ترویج شود.



دستاوردهای حوزه توسعه بهداشت محیط


ساخت ظروف زباله: به منظور حفظ بهداشت  عمومی در معابر، تعدادی ظرف زباله دو قلو ساخته شد. این ظرف ها در نقاطی خاص نصب شدند. بدین ترتیب از این به بعد زباله  تفکیک انجام می شود. زباله های تر به باغات منتقل و دفن می شوند. و زباله خشک در داخل این ظروف قرار می گیرند و سپس به مراکز خاص منتقل می شود.


دستاوردهای حوزه مراسم و مناسک دینی


برگزاری  جلسه  شوراهای  اسلامی، دهیاران و هیئت امناء  مساجد: این جلسه  به منظور هماهنگی و ایجاد نظم و انضباط مراسم محرم در روستای قاسم آباد برگزار شد. بررسی نقاط ضعف و قوت مراسم سال گذشته و اصلاح آنها نیز در ردیف دیگر برنامه های مصوب این جلسه بود.


دستاوردهای حوزه توسعه عمران روستایی


احداث برج ناصر خسرو: عملیات اجرائی برج ناصر خسرو به عنوان نماد فرهنگ وهنر دیزباد از آبان ماه شروع شد.

گفتنی است در طول سال گذشته، شورای اسلامی و دهیاری زمان زیادی را صرف دو موضوع ذیل کرده اند:


  1.  حل و فصل مشکلات و دعاوی مردم: متاسفانه در سال های اخیر ناهنجاری های اجتماعی زیاد شده است. از جمله  پدیده زمین دوستی و توسعه طلبی افزایش نا معقولی داشته است. و از میزان گذشت و فداکاری مردم کاسته شده است. این  موضوع  و دیگر موارد مشابه بسیاری از وقت شورای اسلامی و دهیاری را گرفته است.  لذا  ضرورت دارد در ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی، دینی، قانون مداری و . . . کار شود.
  2. مراودات اداری: شورای اسلامی در طول سال گذشته  مراودات  فراوانی با  اغلب  ادارات داشته است و به طور مستمر  در تمامی ادارات مورد نیازاعم از ادارات کل، ادارات شهرستان و ادارات بخش در مشهد، نیشابور و بخش  زبرخان حضور  پیدا  کرده است. متعاقب آن  مکاتبات  اداری  فراوانی  ارسال  نموده  است و همچنین تعدادی  از مدیران کل و کارشناسان ستادی و همچنین  جمع زیادی از مسئولان و کارشناسان نیشابور و بخش زبرخان را به دیزباد دعوت  نموده که تمامی مدعوین در دیزباد حضور  پیدا کرده اند. اما به دلیل کمبود شدید اعتبارات نتیجه رضایت بخشی  از این  مراودات  حاصل  نشده  است. باید اضافه کرد که هر دو نماینده شهرستان نیشابور در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر کل شوراها و امور روستائی استانداری خراسان نیز در تابستان سال جاری به دیزباد آمدند.           

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلو جمعه 21 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:50 ب.ظ

merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vase sazman dehi va ajraton dar porozhehaton.........in mohemterin rokne movefeghiyete ..........
vali shoma behterin chizi ke darin azsh khob astefade nemikonid dar
hale hazer....[zemineke shkre khod ma darim....chera shora fekeri chareyi vase keshte gendom jov ,nokhod,lobiya,piyaz ,sir...sizamini,kojeferngi.....sebzijat ......dar zaminha tekhate ajra nemikonid.....mashin seniginaz adarat zirebt darkhas konid.....ta hamcherkhe aghtesad tekoni bokhore......ham komki be porozhe ha dizbad beraye tose paydar revende seriteri ro tey nemayed::::::kami sengini kar doshvaro az ro shoneha senin 46 ta 56 kamter konid........inha javonhayi boden ke kamershon kheli zod khamide shod]....montezerit ke digeran komek mali konen.......der soreti
vase yek makni mesle dizbad........bayed aval khod kafayi dar beine mardom ijad kerd ......doroste ke hame ma ro gheshre servet mand midonen......vali intor nis.....ma az kheli khastehamon zedim ......va
zehamate kemar shekeni ro motehemel mishim.......aya midanid
che tedadi diske kamer daren.......bekhatere jabe jayi vasile sengin
....... pas in porozhero zoter ajra konid....ke zenjire aghtesadi khod be khod ro ghaltek biyofte.....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد