دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

ساماندهی وضعیت تفکیک زباله در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- دیزباد با تلاش مسئولان به نخستین روستای کشور تبدیل می شود که تفکیک زباله در آن انجام می گیرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست، در روزهای آینده طرح جمع آوری زباله خشک در دیزباد آغاز خواهد شد.

برای انجام تفکیک زباله خودرو ویژه جمع آوری زباله در زمان های مشخص در روستا تردد می کند و زباله های تولید شده را جمع آوری و آن را به بیرون از دیزباد انتقال می دهد.

شورای اسلامی دیزباد ضمن اعلام این خبر افزود: «زمان بندی این کار در بازه های زمانی گوناگون سال متفاوت است اما تلاش شده است این برنامه زمانی به گونه ای تدوین شود تا در روزهای شلوغ دیزباد، بیشترین حجم زباله در کوتاه ترین زمان ممکن جمع آوری شود.»

همچنین شورای اسلامی و دهیاری در حال تدوین  برنامه ای جامع جهت بهبود و بر طرف کردن وضعیت ظاهری ورودیها، کوچه ها و بطور کل محیط روستا و با کمک اهالی دیزباد است. 



برنامه هایی که برای توسعه پایدار دیزباد در حال اجرا است عبارتند از:


1 - جمع آوری شاخه و هرگونه زباله خشک، در مسیر کالها و  راهها و کوچه باغ ها که مانع حرکت آب و عبور مرور اهالی  می شود باید توسط مالکین باغ ها.

2 - جمع آوری هر نوع وسیله در کنار منازل، مسیر راه، کوچه ها و انتقال آن توسط مالکین به انبار منازل. این وسایل عبارتند از: نردبان، جعبه، لوله آب، اشیاء فلزی، وسایل کار و یا ابزار ساختمانی. 

3 - افرادی که حیوانات خانگی دارند، می توانند آن را در محل سکونت خودشان نگهداری کنند. در عین حال این افراد حق ندارند حیوانات خودشان را در کوچه ها و مسیر راه ها رها کنند. 

شورای اسلامی و دهیاری دیزباد طی آخرین مصوبات خود مسئولیت کنترل و نظارت بر موارد فوق را به مهدی دارآفرین واگذارکرد. وی علاوه بر مسئولیت حفاظتی در یگان حفاظت دیزباد این مسولیت را بر عهده گرفته است.

 طی این ابلاغ چنانچه موردی توسط این خادم مردم دیزباد مشاهده شود، وی بایستی با توجه موقعیت، فرصت لازم  جهت جمع آوری را به صاحب مال به صورت کتبی تسلیم کند و در صورت عدم پاسخ مناسب از طرف شخص خاطی مورد را به مراجع قانونی گزارش دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهمن جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 ب.ظ

تفکیک زباله بسیار خوب وبرنامه جالبیه اما در دیزباد کار بسیار مشکلیه ، در اجرای این کار نباید عجله کنن زیرا قبلا به شکل دیگری عمل کردند ونیم بند رهایش کردند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد