دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

پراکنده گویی های یک دیزبادی که دیوارش را خراب کردند

«دیزباد وطن ماست»- حمیدرضا گنجعلی یکی از آن افرادی است که در یکی دو هفته گذشته بیشترین حجم محتوا را برای ما ارسال کرده است. 

در ابتدا لحن نوشتارش بدور از نزاکت و ادب بود و نوشته هایش را ویرایش کردیم، اما این بار کمی نرم تر و با ادبیات متناسب تری مطالب خودش را مطرح کرده است و به همین سبب هم اجازه دادیم که نظراتش منتشر شود و هم می خواهیم در این نوشتار به مباحث وی بپردازیم.

وی در پیامی برای سردبیر دیزباد وطن ماست نوشته است: «سلام. من به شما که در راستای پیشرفت دیزباد فعالیت می کنید پیشنهاد می کنم که از افراد مجرب و نسل جوان تحصیل کرده استفاده کنید. شورا به مشاورانی با افکار نو و پسندیده برای اینده نیاز دارد. بگذارید این افراد در میدان عمل خودشان دیزبادشان را بسازند. من با برنامه ی فوتبال دیزباد موافق بودم و هستم. در حال حاضر اگر چشمهایتان را باز کنید و به سادگی به نسل جوان بنگرید خیل کثیری از نسل جوان را می بینید که برای کسب آرامش  به دخانیات پناه برده اند.»

گنجعلی می افزاید: «دیزباد روستایی با مردم باسواد و تحصیل کرده است که بیشترشان کارمند بوده اند اما امروز این مساله در حال تغییر است.» گنجعلی معتقد است که دیزبادی ها در دهه اخیر از سواد فاصله گرفته اند و می افزاید: «تا چند دهه دیگه سواد در دیزباد ریشه کن می شود.» وی در ادامه می خواهد که برای این مساله چاره اندیشی شود. 

وی می گوید: «دیزباد آینده دیزبادی خالی ازسکنه و دور از فرهنگ خواهد بود و دیزباد آینده  بدرد هیچکس نخواهد خورد.»

او می افزاید: «ما باید میراث گذشتگان را به آیندگان انتقال دهیم و نه اینکه بنشینیم و نظاره گر تاریکی باشیم.» 

 حمیدرضا گنجعلی می گوید: «خودمان باید دیزباد را بسازیم. دیزباد از هرگونه جناح سیاسی بدور است و به همین دلیل توانسته با سیری صعودی به پیشرفت خود ادامه دهد.»

وی در انتها می گوید: «پس بیاییم فکری اساسی کنیم. فکری که زود بازده باشد. بیاییم بجای اینکه تفکر مردم رو عوض کنیم راهی به آنها نشان دهینم تا خودشان مستقل برای خودشان فکر کنند.»

وی سخنان خود را با این جمله به پایان می رساند که: «آنها کاشتند و ما خوردیم ما دست به دست هم بکاریم تا آیندگان بخورند.»


نظرات 2 + ارسال نظر
nilo سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ق.ظ

nokat khobi motzeker shodin,,,,,nesle javan bayed omor ra be dast begiren zire nezare bozrgtereha,,,,,,,yek nezer senji koli age konim dar bein iran va europ{be ferz jayi ke man hastem} 1/ morede bisevadi[ya diplom] 2/ dokhaniyat ya ateiyad in mozele tabahi va khane mansoz javanan be mokhader,,,,,,,,,,,1)senine 50 ta 30khanvade ha ma nahayet talash in bod ta diplom negirim donbale kar nerim,{madrek gerayi bishter bod},,,,,,,,dar europ intor nebode pol harf aval mizede javon diplom negrefte donbal kar mireften va badha kelase shabone tak dersi[1,2 ketab dar kenare kar amtehan midaden] madrek migerften,,,,,vali nesl jaded europ dar 10 sal akhir kheli madrek gera shoden va khod kafan,,,,,,,,,,,,,,, 2) dokhaniyat va atiyad,,,, az senine 40 be pain dar iran ziyad shode,,,,,,:تعجب
:inja 10 sali ke in bala khanoman soz dar beine javonha dide mishe,jalebter zan o mared shon ham vase sigaro kam konen nas mizaren zire zeboneshon:,,,,,,,chera va az kojas,,,,,,vaghti marzha beshkene,,,,,,,pa ajnebi baz beshe be harim khososi,,,,,,,,,,,,, va dige az hampashidegi khonvadehas ke javonha eradeshon zeif mishe,,,,,,,,, pas mishe goft amroze atiyad yek mesale jahani shode,,,,zamani rishe ken mishe ke ba tolid konende sekht berkhord she ke gheire momkene,,,,,,,vali dizbad mishe pak sazi kerd chon tedadi angosht shomre ,,,,,,

دوست چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:33 ب.ظ

با عینک خوش بینی وتکیه بر دیوار نیک اندیشی وبا اندکی صبر وتحمل اینده ای بهتر خواهیم داشت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد