دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

نخستین مصاحبه با دهیار منتخب دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- زهرا کردی نخستین زنی است که در تاریخ دیزباد در جایگاه مجری فعالیت های دیزباد فعالیت می کند. وی که به همراه همسرش رضا گنجعلی مسئولیت دهیاری دیزباد را بر عهده دارد، امیدهای زیادی را برای توسعه دیزباد بر انگیخته است.

به همین دلیل به سراغ او رفتیم تا از نزدیک با افکار و اندیشه های وی در خصوص توسعه دیزباد آشنا شویم. اگرچه در این مصاحبه به چالش های جدی توسعه در دیزباد پرداخته نشده، اما امید است که بابی باشد برای مصاحبه های آینده و فعالیت هایی که در گزارش های دهیاری دیزباد و جدا از شورای اسلامی به اطلاع دیزبادی ها رسانده شود.


  • «دیزباد وطن ماست»- لطفا خودتان را معرفی کنید؟

با عرض سلام و تبریک سال نو به شما و تمامی دیزبادی های عزیز در سراسر دنیا بنده زهرا کردی فرزند محمد حسین کردی متولد 1339، دیزباد در خدمت شما هستم.


  • «دیزباد وطن ماست»- سابقه فعالیت شما در امور مربوط به دیزباد به کجا بر می گردد؟

 بنده از سال 83 مفتخر به خدمت در شورای حل اختلاف می باشم.


  • «دیزباد وطن ماست»- با توجه به اینکه شما نخستین زنی هستید که در فعالیت های مدیریتی و اجرایی کلان در دیزباد فعالیت می کند، آیا برای امور زنان برنامه ای دارید؟

در زمینه زنان به امید خدای متعال برنامه هایی در نظر هست که با بررسی و همکاری شورا ان شا الله قابل اجرا خواهد شد. شورا در نظر دارد تعدادی از خانم ها را به عنوان عضو شورای مشورتی انتخاب نماید.


  • «دیزباد وطن ماست»- انگیزه شما برای تقبل مسئولیت دهیاری دیزباد چه بوده است؟

 دیزباد سرزمین مادری ماست و خدمت به دیزباد و دیزبادی باعث شعف و خرسندی من است. و با توجه به این که همسر من یکی از اشخاص فعال در امور عمرانی دیزباد بوده و هست. ایشان از طرف شورا به عنوان دهیار انتخاب شد اما چون بازنشسته آموزش و پرورش بود و قانونا نمی توانست به عنوان دهیار انجام مسئولیت کند، ایشان به عنوان کارگزار دهیار خدمات خویش را به هم دیاران خود ارائه دهد. من هم در کنار ایشان و خانم هایی که به شورای مشورتی دعوت می شوند تمامی تلاش خود را در جهت خدمت به وطنمان  به کار خواهیم برد.


  • «دیزباد وطن ماست»- با توجه به اینکه انگیزه اصلی حضور شما در دهیاری دیزباد همراهی با همسرتان بوده، آیا با فعالیت ها و برنامه های دیزباد در شورای جدید آشنا هستید؟

در مورد در جریان بودن من از فعالیت های شورای جدید باید خدمتتان عرض کنم که بله من در تمام جلسات حضور داشته ام و به طور کامل با مشکلات و برنامه ها آشنایی داشته و خوشبختانه شورا نه با دهیار بلکه با همه اعضای گروه مشورتی و مردم همکاری و همفکری دارد.


  • «دیزباد وطن ماست»- شنیدیم که فرزندان شما دارای تحصیلات عالی هستند. آیا آنها نیز در امور دیزباد به شما یاری می دهند؟

 بله خانواده ما یک خانواده فرهنگی است و در نتیجه با هم مشاوره و تبادل نظر داریم.


  • «دیزباد وطن ماست»- آیا محل سکونت شما بعد از دریافت مسئولیت در دیزباد خواهد بود؟ اگر خیر، به عنوان دهیار چه مدت زمان را باید در دیزباد باشید؟

من به دیزباد علاقه زیادی دارم و سعی می کنم بیشتر در دیزباد باشم.


  • «دیزباد وطن ماست»- با توجه به اینکه شما اولین زنی هستید که در تاریخ دیزباد در جایگاه مدیریت و اجرایی قرار گرفته، نقش خود را در ارتقای جایگاه زنان در محیط های اجرایی فعالیت های توسعه دیزباد چگونه می بینید؟

امیدوارم همین که قبول مسئولیت کرده ام زنان دیگر را تشویق به پذیرفتن مسئولیت های بزرگ کنم چرا که زنان تحصیل کرده و روشنفکر فراوانی در دیزباد وجود دارد که می توانند در پیشرفت و آبادانی دیزباد موثر باشند.


  • «دیزباد وطن ماست»- مهمترین برنامه های دهیاری دیزباد در سه ماهه نخست سال 1393 چیست؟ آیا برنامه ها از طرف شورا به شما ابلاغ شده است؟

 با توجه به اعتباراتی که از بخشداری برای روستا در نظر گرفته می شود و اولویت بندی بودجه برای آبادی دیزباد کوشش می کنیم. کار اصلی دهیار اجرای مصوبات شورا به نحو احسن است. همانطور که پیش تر عرض کردم بنده در تمامی جلسات شورا حضور داشته ام و به طور کامل در جریان برنامه های شورا قرار دارم و متعاقبا برنامه های اجرایی اعلام می شود.


  • «دیزباد وطن ماست»- آیا با مردم دیزباد در داخل و خارج از دیزباد سخنی دارید؟

در پایان از تمامی دیزبادی های عزیز و شما که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید متشکرم و امیدوارم در این مدتی که در این سمت قرار دارم بتوانم با کمک شما عزیزان دیزباد را روستایی نمونه تر از قبل کنیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
behrang یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:19 ق.ظ http://behrang53.persianblog.ir

چشمهایت دلم را ورق می زند.
رها میشوم در حجم نفسهایت
مثل پروانه ها که آزادند
دست هایت را لمس می کنم،
تابستان می شوم پر از آبشار گل های سرخ
کنارم هستی
و من از بارانی حرف می زنم که بی اجازه می بارد
و تو را بی وقفه در من تمنا می کند
من از تو می نویسم در دفتر دلی که به اندازه ما جا دارد...
من و یک عالمه تو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد