دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بخش دوم گزارش 100 روز فعالیت شورای اسلامی دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- فعالیت های شورای دیزباد در شهریور، برای توسعه زیرساخت های دیزباد بسیار حیاتی بودند. بنابراین در این بخش، قسمت اول از برنامه های شهریور 1392 را منتشر می کنیم.

  • رویدادهای شهریور 1392

1. دعوت از ریاست منابع طبیعی شهرستان نیشابور
بنا به دعوت شورای اسلامی دیزباد، آقای مهندس درودی به اتفاق کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان نیشابور از دیزباد بازدید کردند. دراین بازدید موانع، مشکلات و استعدادهای طبیعی دیزباد مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین گروه مذکور از پروژه پیشنهادی بوستان پیش تختگاه که در شورای فعلی برای حل برخی از مشکلات دیزباد کلید خورده است، بازدید کردند.

2. آغاز رسمی فعالیت شورای اسلامی دیزباد
فعالیت رسمی شورای منتخب، طی مراسمی در محل بخشداری بخش زبرخان آغاز شد. در این مراسم تمام شوراهای بخش زبرخان مسئولیت خود را رسما آغاز کردند. 
گفتنی است، فعالیت های شوراها در سراسر کشور از تاریخ 12/6/92 شروع شده است.

3. طرح مبارزه همگانی با آفت موش در دیزباد
طی سال جاری آفت موش در دیزباد به نحو بی سابقه ای طغیان کرد و پیش بینی می شد در زمستان خسارات جبران ناپذیری به باغ ها وارد کند. لذا طرح مبارزه همگانی و همزمان با موش صحرایی و موش کور برای اولین بار در دیزباد اجرا شد.
 در این برنامه که با فراخوان رسمی از تمام باغداران دیزبادی دعوت شده بود، کارشناسان و تکنسین های کشاورزی،  نحوه استفاده صحیح از سم را آموزش دادند و سپس طعمه ها به همراه سم مورد نیاز بین 200 خانوار توزیع شد. 

4. جلب موافقت آموزش وپرورش زبر خان برای باز گشایی مدرسه
مدرسه دیزباد طی هشت سال گذشته منحل شده بود. با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت آقای هدایتیان و سایر مسئولین آموزش و پرورش بخش زبرخان، با راه اندازی مدرسه در سال جاری موافقت شد.

5. تشکیل شورای مشورتی
شورای اسلامی دیزباد اعتقادی راسخی در مشورت  با افراد صاحب اندیشه و با تجربه دارد. در همین راستا 25 نفر از دیزبادی های واجد صلاحیت که عموما فعالیت هایشان در سال های اخیر معطوف به توسعه دیزباد بوده، به عنوان اعضای شورای مشورتی انتخاب شدند. گفتنی است این افراد از خبرگان محلی و افراد تحصیلکرده دیزبادی تشکیل شده اند.
 هدف از تشکیل شورای مشورتی استفاده از نظرات کارشناسی در انجام امور، جلو گیری از آزمون وخطا، تشکیل کمیته های مختلف و تقسیم کار  میان آنها، ارتباط بهتر و نزدیکتر با اقشار مختلف  و . . .  می باشد. شورای اسلامی دیزباد امیدوار است با تشکیل این شورا و دیگر گروه های جامعه مدنی، اثر بخشی وکارایی برنامه ها و فعالیت ها بیشتر شود.

6. تشکیل روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد
استفاده از فن آوری آوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین اطلاع رسانی دقیق، صحیح  و بموقع یکی از نشانه های یک جامعه پیشرفته است. لذا ما جویای جامعه ای هستیم که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش دارای نقش محوری و تعیین کننده باشد.
 با توجه به سابقه هشتاد ساله مدرسه دیزباد ضرورت توجه به این مهم در راس برنامه های شورای اسلامی دیزباد قرار گرفت. تشکیل یک روابط عمومی قوی سنگ بنای استفاده از تکنولوژی روز برای اطلاع گیری و اطلاع رسانی مناسب است. هم اکنون اطلاعات و اخبار شورا  توسط روابط عمومی و از طریق دو سایت زیر در اختیار عموم قرار می گیرد:

الف- وب سایت Www.dizbad-shora.ir تحت عنوان «پایگاه اطلاع رسانی  شورای اسلامی دیزباد بالا»

ب-  وب سایت  Www.dizbad.ir تحت عنوان «دیزباد وطن ماست»

روابط عمومی علاوه بر پوشش خبری فعالیت های دیزباد، با اجرای نظرسنجی ها و تحقیقات پیمایشی، تلاش می کند، راهبردهایی را برای تصمیم گیری ها در اختیار شورا قرار دهد. این نهاد همچنین با مشارکت در رویدادها و رویدادسازی برای جلب مشارکت های مردم، خدمت بزرگی به شورای اسلامی در اجرای فعالیت های توسعه ای ارائه می دهد.

نظرات 3 + ارسال نظر
behrang سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:57 ق.ظ http://behrang53.persianblog.ir

سلام
اسم شما خلیل هستش آیا؟
از بابک راجب شما پرسیدم
که چه کسی برای دیزباد مینویسه گفت شاید شما یاشین؟

سلام
خیر!

**کیمیای عشق** سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.glory72.blogfa.com

بلند ترین شاخه درخت ، یک واژه را می فهمد ، و آن هم تنهائیست . . .[گل]

سیاوش سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:18 ب.ظ http://avesta2500.blogfa.com/

سلام دکتر الان ایران تشریف داری یا نه

سیاوش جان من ایرانم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد