دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

گزارش تصویری فتح قجغر دیزباد توسط گروه کوهنوردی احد

گروه کوهنوردی احد که چندی پیش قجغر دیزباد را فتح کردند، گزارش تصویری خود را در سایت «احد خراسان» خود قرار دادند. این گزارش بسیار جالب بود و به همین دلیل آن را به صورت کامل در سایت قرار می دهم. منتهی می توانید همه تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

محمد حسین کاظمی سرپرست گروه در گزارش خود آورده است:

• نام برنامه صعود به قله قوچ گر, ارتفاع :2930
  • نام برنامه صعود به  قله قوچ گر, ارتفاع :2930 نوع برنامه کوهپیمایی
  • نام منطقه روستای دیزباد موقعیت رشته کوه بینالود
  • زمان برنامه 3 دی ماه 1389
  • نام سرپرست محمد حسین کاظمی

• گزارش برنامه

حرکت رأس ساعت 6 صبح ایتسگاه گلبهار افراد شرکت کننده 20 نفر ساعت 7:45 در روستای قاسم آباد پس از ترک مینی بوس برای صرف صبحانه به انتهای دره روستای دیزباد در کنار استخری باصفا ساعت 8:30 برای صبحانه تا ساعت 9 در محل مورد نظر به صرف صبحانه مشغول بودیم . رأس ساعت 9 به سمت قله با سرقدمی آقای بابادی به حرکت خود ادامه دادیم ساعت 10:15 پای استخر آخر دره با صفی منظم تمامی اعضاء تیم به سمت قله حرکت کردیم . که در سمت چپ قله با حرکتی منظم و مستمر به حرکت خود به سمت قله ادامه دادیم.هر یک ساعت تقریباً 10دقیقه استراحت داشتیم. تا تمامی اعضای پای همدیگر به سمت قله حرکت کردیم. حدوداً ساعت 12:30 دو نفر از اعضاء جهت استراحت در 200 متری قله به استراحت پرداختند و بقیه دوستان و اعضاء به سمت قله به راه افتادند رأس ساعت 13 , 18 نفر از دوستان بر روی قله عکسهای یادگاری از صعود گرفته و به خاطر باد شدید وسرما به سمت پائین حرکت کردیم. آب و هوا منطقه پاییزی – سرد و خشک بود و هیچ اثری از برف و یخ بندان در منطقه نبود ولی در ارتفاع با وزش شدید باد روبه رو بودیم ساعت 14:30 جهت صرف نهار در کنار استخر اتراق کرده و آقای موسوی هم به ما ملحق شدند که همراه خود یک سطل حلیم نذری از روستای حصار آورده بودند . رأس ساعت 15 از استخر به سمت روستا حرکت کردیم تمامی افراد در صحت و سلامت کامل سوار بر مینی بوس باشگاه به سمت مشهد حرکت کردیم ساعت 16:30 به ورودی شهر رسیده و دوستان در میدان پارک بعد از خداحافظی ازهم جدا شدند.