دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

پیشنهاد بازسازی قلعه منصور برای دیزباد توریستی

دیزباد وطن ماست: قلعه منصور یکی از مناطق دیدنی در روستای دیزباد علیا است. حتما کوهنوردانی که به کوهنوردی بر بلندی قلاع لوکه یا قجغر رفته اند آثار خرابه قلعه ای را در روبروی خود نظاره کرده اند. این قلعه احتمالا توسط پیروان حسن صباح ساخته شده است و از بالا به دشت دیزباد پایین مشرف است. متاسفانه عده ای سودجو سالیان گذشته از سادگی مردم سوء استفاده کرده و با استفاده از دستگاه فلزیاب به بالای قلعه رفته اند و با کاوش کل قلعه دست به حفاری غیر مجاز آن زده اند و هیچ فلزی در آن باقی نگذاشته اند.
همین اتفاق برای مدرسه دیزباد هم افتاده که البته شکل کار کمی متفاوت بوده است.
به هر حال اینها میراث یک گروه از مردم هستند که باید در حفظ و حراست از آنها کوشید و به نظر می رسد مهاجرت دیزبادی ها به شهر های تهران و مشهد و نیشابور و حتی خارج از کشور، باعث شده که افراد سودجو هیچ معارضی برای پیش بردن اهداف شوم خود ندیده و دست به این کارهای زشت و ناپسند بزنند.
من امیدوارم که سازمان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی که امروز زعامت این امور را در دست دارد با تکیه بر دانش و توان مالی مردم دیزباد، به بازسازی این قلعه پرداخته تا همچنان که نام دیزباد تورسیتی به گوش می رسد؛ جایگاه هایی برای تفریح و بازدید افراد پدید آید. 
خوشبختانه این قلعه هم بسیار خوش مسیر است و هم  دید فوق العاده ای دارد و می تواند برای بازدید کنندگان جذاب باشد.
دیزبادی ها به این موضوع فکر کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد